Uživatel nepřihlášen
Doupě ohnivého vlka
RSS kanál blogu
Píše: FireWolf - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Doupě ohnivého vlka

Nový trend na Steamu - stovky achievementů odemknutých za pár minut

Sobota 11.2.2017 23:23 - Autor: FireWolf
To se mi líbí

Nový trend na Steamu - stovky achievementů odemknutých za pár minutAchievementy. Pro někoho zbytečnost, pro jiné důležitá věc, která mnohdy rozhoduje o koupi. I já sám se je snažím občas posbírat všechny v nějaké mé oblíbené hře. Přináší mi to jistý pocit uspokojení. Každý lovec achievementů tohle chápe. Bohužel se ke konci roku 2016 objevil trend, který si letos vesele pokračuje dál a nevypadá to, že by měl v brzké době skončit. Pokud vám na achievementech nezáleží, ani tenhle článek nemusíte číst.

Jak poznat pravého lovce achievementů

Pokud jste četli některý z mých předchozích článků zabývající se těmito trofejemi, jistě víte, jak na ně nahlížím. Achievementy by se neměly získávat snadno, ale musíte vynaložit určitou snahu, případně udělat nějakou speciální činnost ve hře. Poté vás hra odmění právě takhle. Dle mě by žádnému pravému lovci achievementů nemělo záležet na tom, aby je získal co nejdříve a nejsnadněji. Ale měl by mít k nim určitý vztah, respekt, prostě si jich vážit.

Zup!
Zup!
Zup!
Zup!

Přichází Zup

Bohužel 4. října 2016 vyšla na Steamu hra Zup. Tenkrát nešlo ještě určit, jak moc ovlivní vývoj podobných her. Nabízela "pouhých" 118 achievementů, které šly získat za 0,7 hodin. A jelikož její cena byla necelé euro a achievementy měly podobu písmenek, byl to úspěch. Díky přehlídkám, které můžete mít na svém Steam profilu, jsou právě achievementy s písmenky velice populární a dokážou přivést do záře reflektorů i podprůměrnou hru. První díl Zup nebyl špatný, jen byl extrémně lehký, což ale kompenzovala cena. A protože hra byla úspěšná, pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat...

Druhý díl vyšel pátého prosince. Hratelnost byla stejná, kromě jednoho rozdílu, že místo čtverečku, který jste museli umístit na plošinu, tu máte kuličku. Herní doba byla stejná, taktéž cena. A počet achievementů? Ten se navýšil na 229. Někoho by mohlo napadnout, jak se mohl zvýšit, když hra byla prakticky totožná jako předchůdce? Vývojář na to šel chytře a zatímco u prvního dílu jste měli většinu achievementů za otevření a dokončení levelu, zde přibyl ještě jeden - za odemknutí (tzn. když splníte level 1, získáte dva achievementy: za dokončení levelu 1 a za odemknutí levelu 2). Co bylo horší, tak za určité akce jste získali dokonce 3 achievementy najednou. Tohle umělé navyšování bohužel nemělo přestat, protože vyšel i třetí díl. A ten vše dotáhl do absurdních výšin.

Zup! 2
Zup! 2
Zup! 2
Zup! 2

Odměna za nic

Něco málo o měsíc později přišla třetí hra v této sérii s neoriginálním názvem Zup 3. Cena byla opět 0,99 euro. Herní doba se o něco málo navýšila, stále vám ale stačí méně než hodina na dohrání a získání všech  1708 achievementů. Ano, ono číslo vidíte správně. 1708 achievementů. Lidé jsou nadšeni, kupují tento titul a chrochtají blahem nad tím, že budou mít hromadu jednoduchoučkých achievementů a můžou se pak považovat za jejich sběratele. Mě tohle ale vadí. Problém vidím ve faktu, jakým způsobem získáváte achievementy. Když jsem napsal, že hra je zhruba stejně dlouhá jako předchozí dvě, možná se opět zeptáte, jak se podařilo jejich počet tak extrémně navýšit. Odpověď je prostá a zároveň i nechutná.

Za jednu akci získáte sedm achievementů. Ano, za JEDNU JEDINOU AKCI získáte SEDM achievementů. Když jsem tohle zjistil, neměl jsem slov. Stěží lze vyjádřit ten pocit, kdy si vážíte každičkého achievementu a pak přijde někdo, kdo jich dá do hry takové množství. Když jsem měl na Steamu tisích achievementů, byl to takový menší svátek. A teď? Teď bude mít každý blbeček 1700 achievementů za nic. I když jsem si hru chtěl původně koupit, nakonec jsem se tedy rozhodl, že tak neučiním. Nebudu podporovat něco, co se mi příčí, že. A i když u určitých lidí tvůrce hry narazil, stále se tohle většině líbí a plánuje se čtvrtý díl. Někteří tam chtějí mít desítky tisíc achievementů, jiní volají po zredukování jejich počtu na nějakou rozumnou mez. Ale škoda byla již napáchána.

Slash It
Slash It
Super Duper Flying Genocide 2017
Super Duper Flying Genocide 2017

Ti další

Je to právě Zup, které ukázalo, že stačí nastavit jen nízkou cenu a přidat hromadu achievementů a lidé budou tyto "hry" kupovat. Vím o minimálně čtyřech dalších titulech, které se snažili naskočit na tuto módní vlnu. Všechny stojí shodně 0,99 euro. Jsou tu dva díly Slash It, kdy mají oba dva 300 achievementů a oboje dohromady dohrajete do tří hodin. Pak tu je Pain Train, což je pro změnu FPS hra, ale ne moc dobrá. Ta má achievementů 590 a lze je získat zhruba za pět hodin. No a poté tu je hra s "úžasně vtipným" názvem Super Duper Flying Genocide 2017. Zde byly nedávno přidány nové achievementy, kterýchžto tu naleznete už 1002. A doba hraní? Skoro dvě hodinky.

Trh s hrami je opravdu nepředvídatelný. Někdo udělá parádní hru, ale ta se málo prodává. Zatímco jinému stačí oslnit hromadu jednodušších lidí, dát jim nějaké pozlátko a oni i vy budete spokojeni. Nakonec paradoxně stačí vydat blbost s nízkou cenou, hromadou achievementů s písmenky a pohodlně se usadit do křesla. Bohužel tohle je jeden z několika trendů, kterých jsem byl svědkem v posledních měsících na Steamu. Další věcí, která se mi nelíbí, jsou tzv. meme hry nebo jak jim mám říkat. Je to pokus o rádoby vtipné hříčky, které jsou většinou spíše tak trapné, až bude při jejich hraní trapně i vám. O tom napíšu ale až někdy příště.

Pain Train
Pain Train

Co říct na závěr

Myslím, že nejúčinnějším bojem proti těmhle manýrům bude tyhle hry zcela ignorovat. Jenže i tak se stále najdou lidé, kteří nikdy nepochopí, že lovcům achievementů nejde jen o nějaké trapné číslo, ale o to, aby se o tento achievement skutečně zasloužili. A pokud jich získám sedm najednou, onen pocit se vytrácí.

Na závěr přikládám přehlednou tabulku. Je to jen tak pro zajímavost a je hodně pravděpodobné, že tam nejsou zahrnuty všechny tyto hry, které jsou aktuálně dostupné na Steamu. Uděláte si ale díky tomu určitý obrázek o tomto problému. To je zatím vše a díky za přečtení (za předpokladu, že se někdo dostal až sem na konec :D).

NÁZEV HRY CENA POČET ACHIEVEMENTŮ ČAS K DOHRÁNÍ (hodiny)
Zup! 0,99 euro 118 0,7
Zup! 2 0,99 euro 229 0,7
Zup! 3 0,99 euro 1708 0,8
Super Duper Flying Genocide 2017 0,99 euro 1002 1,6
Pain Train 0,99 euro 590 5,1
Slash It 0,99 euro 302 1,2
Slash It 2 0,99 euro 303 2,1
Tisk
Hodnocení:
( 7.2 / 8 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Nový trend na Steamu - stovky achievementů odemknutých za pár minut
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
carhrozny    Dinosaur Hunt má 1081 achievementov a tiež tak za hodinu máte všetkycarhroznycarhrozny27972    7.4.2017 20:50 carhrozny

Dinosaur Hunt má 1081 achievementov a tiež tak za hodinu máte všetky

skylines   1x   Nejdivnější pocit je když ve steam verzi Zaklínač 3 nahrajete save z dohrané gog verze a koukáte na naskakující sloupec desítek achievementů :Dskylinesskylines11568    15.2.2017 12:46 skylines

Nejdivnější pocit je když ve steam verzi Zaklínač 3 nahrajete save z dohrané gog verze a koukáte na naskakující sloupec desítek achievementů :D

unholyU    na xboxu pouzivam trueachievements. com a uz maji i odnoz pro steam ale tam je toho meneunholyUunholyu38320    15.2.2017 12:44 unholyU

na xboxu pouzivam trueachievements. com a uz maji i odnoz pro steam ale tam je toho mene

JirkaBruss   3x   Zlaté achievementy/trofeje na konzolích, kde jsou přesně stanovené pravidla, jaké množství a v jaké hodnotě hra musí dohromady mít. Tyhle praktiky na steamu (o kterých teď slyším poprvé díky tomuto článku) naprosto devalvují hodnotu achievementů ve hrách...JirkaBrussjirkabruss7330    15.2.2017 12:05 JirkaBruss

Zlaté achievementy/trofeje na konzolích, kde jsou přesně stanovené pravidla, jaké množství a v jaké hodnotě hra musí dohromady mít. Tyhle praktiky na steamu (o kterých teď slyším poprvé díky tomuto článku) naprosto devalvují hodnotu achievementů ve hrách...

tresangamer    Rád lovým achIeventy a strašně miluju ty které se nenačtou :D , například z nfs : mw 2 kde máte zdrhnout policajtům z 6 stuňů hledanosti
Dobrá stránka je : [ odkaz ]
tresangamertresangamer33288
    15.2.2017 10:19
tresangamer

Rád lovým achIeventy a strašně miluju ty které se nenačtou :D , například z nfs : mw 2 kde máte zdrhnout policajtům z 6 stuňů hledanosti
Dobrá stránka je : [ odkaz ]

Alfajk    nic me nezajima min, nez nejaky cisilko u achievmentu, jeste k tomu kdyz je mozny ho upravit za par vterin v editoru...
na PS jsou trofeje reseny podstatne lip a hlavne se nedaji ziskat podvodem, ale ani tak nezohlednuju kvalitu hry poctem odemknutelnych achievu/trofeji, protoze "vaha" trofeji je proste nerovnomerna a zalezi na konkretni hre, takze to neurcuje nejakou kvalitu hrace, ale spis mnozstvi trpelivosti, protoze ve vetsine pripadu jsou trofeje uzamceny za nejakou silene repetetivni cinnosti pripadne jsou jinak casove narocny, coz rozhodne nepovazuju za zabavny, farmit jeden level 100x, abych odemkl trofej za 10 000 zabitejch mimonu...
Alfajkalfajk16671
    14.2.2017 12:04
Alfajk

nic me nezajima min, nez nejaky cisilko u achievmentu, jeste k tomu kdyz je mozny ho upravit za par vterin v editoru...
na PS jsou trofeje reseny podstatne lip a hlavne se nedaji ziskat podvodem, ale ani tak nezohlednuju kvalitu hry poctem odemknutelnych achievu/trofeji, protoze "vaha" trofeji je proste nerovnomerna a zalezi na konkretni hre, takze to neurcuje nejakou kvalitu hrace, ale spis mnozstvi trpelivosti, protoze ve vetsine pripadu jsou trofeje uzamceny za nejakou silene repetetivni cinnosti pripadne jsou jinak casove narocny, coz rozhodne nepovazuju za zabavny, farmit jeden level 100x, abych odemkl trofej za 10 000 zabitejch mimonu...

El_Scorpio   3x   PlayStation to ma riesene tak, ze vsetky trofeje dohromady musia mat nejaku vahu. Ked si tam date 10, tak mozete si dat takmer vsetky zlate (pridavaju najviac bodov do progresu) . Ak si ich tam date 100, tak takmer vsetky budu bronzove a zlata sa vam tam vojde mozno 1. Kedysi som to na Playku velmi riesil, dokonca som nechcel hrat hry zo zaciatku generacie, ktore nemali trofeje. Uz ma to nastastie ale preslo a riesim ci je hra dobra, alebo nie. Niektore ajchy pozbieram, ale nejake tie sado-maso typu Dead Space na 1 save, to urcite nie...El_Scorpioel_scorpio63241    13.2.2017 15:59 El_Scorpio

PlayStation to ma riesene tak, ze vsetky trofeje dohromady musia mat nejaku vahu. Ked si tam date 10, tak mozete si dat takmer vsetky zlate (pridavaju najviac bodov do progresu) . Ak si ich tam date 100, tak takmer vsetky budu bronzove a zlata sa vam tam vojde mozno 1. Kedysi som to na Playku velmi riesil, dokonca som nechcel hrat hry zo zaciatku generacie, ktore nemali trofeje. Uz ma to nastastie ale preslo a riesim ci je hra dobra, alebo nie. Niektore ajchy pozbieram, ale nejake tie sado-maso typu Dead Space na 1 save, to urcite nie...

unholyU    diky za info hry jsem neznal , ale na tvuj clanek je jedina odpoved a to ze za vse muze steam , ktery achievementy vubec neresi... jejich hodnotu ani pocet , proto jsou pro me ajchy dulezite jen na xboxu a jestli tebe bavi doporucuju ti konzoleunholyUunholyu38320    13.2.2017 14:00 unholyU

diky za info hry jsem neznal , ale na tvuj clanek je jedina odpoved a to ze za vse muze steam , ktery achievementy vubec neresi... jejich hodnotu ani pocet , proto jsou pro me ajchy dulezite jen na xboxu a jestli tebe bavi doporucuju ti konzole

Mythix   2x   Souhlasím s předchozím komentem. Achievementy jsou pro mě, virtuální nic, nelovím je, nesnažím je lovit, jsou mi ukradené. Nejvíce je pro mě důležité, jakou zábavu mi hra poskytne a když je nudná, nezachrání ji už nic :)Mythixmythix30055    13.2.2017 10:31 Mythix

Souhlasím s předchozím komentem. Achievementy jsou pro mě, virtuální nic, nelovím je, nesnažím je lovit, jsou mi ukradené. Nejvíce je pro mě důležité, jakou zábavu mi hra poskytne a když je nudná, nezachrání ji už nic :)

KamilZ   3x   Já hru hraji, protože mě baví a nějaké achievementy jsou mi ukradené. Vlastně ani nevím, proč by mě měly zajímat. Všechny 3 díly Zup! jsem si užil, aniž jsem achievementy jakkoli zaznamenal nebo zkoumal.KamilZkamilz54152    12.2.2017 10:14 KamilZ

Já hru hraji, protože mě baví a nějaké achievementy jsou mi ukradené. Vlastně ani nevím, proč by mě měly zajímat. Všechny 3 díly Zup! jsem si užil, aniž jsem achievementy jakkoli zaznamenal nebo zkoumal.

O autorovi blogu

FireWolf
FireWolf
Muž, 24 let

Kdo jsem?

Amatérský spisovatel, amatérský překladatel, amatérský recenzent, amatérský blogger, amatérský tvůrce her, amatérský amatér a dle jednoho muže prý i nadsamec... :D

"There are no choices. Nothing but a straight line. The illusion comes afterwards, when you ask 'Why me?' and 'What if?'. When you look back and see the branches, like a pruned bonsai tree, or forked lightning. If you had done something differently, it wouldn't be you. It would be someone else looking back, asking a different set of questions." - Max Payne, Max Payne 2

Baví mě především RPG, FPS a logické hry (díky kterým si ověřím, že jsem stále velmi chytrý... :D), ale občas si zahraju nějakou oddychovku.

Desítku dávám jen hrám, které mě baví od začátku do konce, naprosto mě pohltí a jsou v mých očích perfektní.

"Nothing is more badass than treating a woman with respect." - Mr. Torgue, Borderlands 2

Nejočekávanější hry:

  • Mount and Blade 2: Bannerlord
  • Serious Sam 4
  • Alan Wake 2
  • Nový Wolfenstein
  • Finding Paradise
  • Vampyr
  • The Sinking City
Založit herní BLOG