Uživatel nepřihlášen
Doupě ohnivého vlka
RSS kanál blogu
Píše: FireWolf - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Doupě ohnivého vlka

7/10 = průměrná hra dle Zingu

Úterý 21.2.2017 21:58 - Autor: FireWolf
To se mi líbí

7/10 = průměrná hra dle Zingu Dnes jsem opět (už podruhé) narazil na jeden výrok, který mě zvedl ze židle. I když tedy sedím na křesle a celé to zvednutí bylo myšleno jen obrazně. Rozhodl jsem se teda na to napsat takovou mou reakci, ale nejprve mi dovolte, abych napsal něco o sobě a mém pohledu na recenze.

Já a recenze

Jak možná víte, recenzuji hry. Některým se nelíbí, některým líbí. Hlavní věcí, o kterou se snažím, je využití celé hodnotící škály. Tahle desetibodová stupnice tu není pro nic za nic, takže když hraju výbornou hru, dám jí třeba sedmičku nebo osmičku a když sračku, dám jí něco pod pětkou (záleží na technickém stavu a celkové hratelnosti).

Za ta léta, co čtu recenze v časopisech a na netu jsem si už zvykl na nadměrné využívání čísla 7 a výše. Zatímco dříve bylo jen pár desítkových her za rok, dneska má ultimátní hodnocení každá druhá s prominutím sračka, protože je to prostě takhle nastavené. Ze sedmičky se stal průměr, takový standard. Je to špatně? Samozřejmě, že je. Pokud by se neznalý člověk podíval na hodnocení hry a viděl samé sedmičky, tak by si mohl myslet, že to bude nadprůměrná hra. Jenže pak by tvrdě narazil. Lidí, kteří hodnotí férově a nebojí se jít i pod pětku je málo. A tím nemyslím dát takové malé hodnocení něčemu, co hraje tak pět lidí a je to indie titul, který stojí pár šupů. I u AAA her je nutné přitvrdit a nemazlit se s tím.

S tímto zlem je nutné bojovat, prosazovat si svou a snažit se vrátit hodnotící stupnici její slávu z dřívějších let. Nebo ji zcela zrušit, pokud někdo neumí počítat do desíti.

Zingu, máme problém

Dobře a co se tedy stalo? U recenze For Honor sám šéfredaktor Zingu napsal, že, cituji: "...stupnice 1/10 je takto postavena po celém světě a všichni berou 7/10 jako průměr. Kdybychom začali brát 5/10 jako průměr, tak čtenáři zase začnou psát komentáře, že hra dostala málo atd. Je to takto po celém světě, nejen u nás." Co to znamená? Že na Zingu je prostě 7/10 průměr (tedy se rovná hodnocení 5/10) a nikdo s tím nebude nic dělat, protože to holt nějak chodí na světě a nemá cenu být první, kdo udělá krok správným směrem.


Poté ve svém druhém příspěvku rozepisuje jednotlivá číselná ohodnocení a je mi z toho smutno. Na jednu stranu má pravdu - tahle degenerace čísel u recenzí je tu s námi už pár let, je všude po světě a člověk si na to zvykl. Jenže pak tu je logika a také jistý pocit správnosti, kdy prostě nemá smysl dát nadprůměrné hodnocení hře, která je stěží průměrná. Ano, na hodnocení nezáleží, ale dle mě by měl text recenze vyvodit klady a zápory a ty by zase měly vyvodit výslednou známku. Takže i když si nepřečtete ani slovo z recenze a pouze mrknete na konec, měli byste vidět, jak na tom hra skutečně je.

Díky této mentalitě postrádají články jako "Hra XXX v recenzích sklízí chválu" význam. Bodejť by nesklízela chválu, když její průměrné hodnocení nepřesáhne 7/10 nebo 70%!


Co s tím udělat?

Řešení je extrémně prosté, ale vcelku těžké na zpracování. Využívat celou číselnou škálu. Ne jen od sedmičky nahoru. Bohužel někteří recenzenti (a tím myslím nejen na Zingu) tohle prostě neumí. Tím nemyslím nikoho konkrétního, aby se zase někdo nedejbože neurazil. Myslím to se Zingem dobře a právě tohle je jeden z faktorů, který ho táhne ke dnu. Zvlášť, když se takhle otevřeně přizná něco, co podkopává pohled na recenze daného jedince (tím myslím Mikyho).

Pokud by to bylo na mě, chtěl bych hodnocení recenzí zpřísnit a nedávat sedmičku jen tak za účast. Ale musela by si ji opravdu zasloužit a ne, že je to průměr, tak to tam plácneme, protože je to in (nebo cool nebo co teď mladí používají za slovo).

P.S.: Tenhle problém s recenzemi se samozřejmě netýká pouze Zingu. Myslím, že by KAŽDÝ měl využívat celé hodnotící stupnice.

Tisk
Hodnocení:
( 8.2 / 23 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku 7/10 = průměrná hra dle Zingu
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
johnny_jay    Anebo dat ban Vám oběma a byl by klid : - )johnny_jayjohnny_jay30163    13.3.2017 11:44 johnny_jay

@ odpověď na komentář od zimmerhead:Anebo dat ban Vám oběma a byl by klid : - )Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

zimmerhead napsal:a nebo dat ban tobe za neuznani jinyho nazoru, to tady musi kazdej vsem lizt do prdele?

23cicer   1x   Nechapu co resite. Za tech xx let si clovek vystaci se stupnici 7-10 a moc bych do toho nerejpal - pujdete sami proti sobe.23cicer23cicer7279    12.3.2017 05:54 23cicer

Nechapu co resite. Za tech xx let si clovek vystaci se stupnici 7-10 a moc bych do toho nerejpal - pujdete sami proti sobe.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Lootmaster   1x   Jakto, že se nehádáte u Horizonu 10/10 ? ..., že by stačilo, aby bylo hodnocení objektivní a nezáleželo na systému ? :DLootmasterlootmaster5989    10.3.2017 07:26 Lootmaster

Jakto, že se nehádáte u Horizonu 10/10 ? ..., že by stačilo, aby bylo hodnocení objektivní a nezáleželo na systému ? :D

Smejdcz   1x   Režim pěti bodů je dle mě nejlepší. Desítková škála totálně zbytečná věc, když pod 5 se stejně nikdy nejde. Vždyť je to úplně logické. O procentech ani nemluvím.Smejdczsmejdcz2368    9.3.2017 19:31 Smejdcz

Režim pěti bodů je dle mě nejlepší. Desítková škála totálně zbytečná věc, když pod 5 se stejně nikdy nejde. Vždyť je to úplně logické. O procentech ani nemluvím.

zimmerhead   3x   a nebo dat ban tobe za neuznani jinyho nazoru, to tady musi kazdej vsem lizt do prdele?zimmerheadzimmerhead12493    6.3.2017 14:03 zimmerhead

@ odpověď na komentář od johnny_jay:a nebo dat ban tobe za neuznani jinyho nazoru, to tady musi kazdej vsem lizt do prdele?

johnny_jay napsal:Dej už tomu dementovi banána, však to je obyčejnej troll. Za tu dobu, co ho tu vídám, tu nenapsal snad jedinej normální komentář

johnny_jay   2x   Dej už tomu dementovi banána, však to je obyčejnej troll. Za tu dobu, co ho tu vídám, tu nenapsal snad jedinej normální komentářjohnny_jayjohnny_jay30163    6.3.2017 07:11 johnny_jay

@ odpověď na komentář od Miky:Dej už tomu dementovi banána, však to je obyčejnej troll. Za tu dobu, co ho tu vídám, tu nenapsal snad jedinej normální komentář

Miky napsal:Opět si to vykládáš podle svého. Tohle nemá cenu, ztrácím tady akorát čas. Ty nedokážeš asi přečíst můj komentář a vždy si to vyložíš tak, aby ti to vyhovovalo. Tak to tak dělej dál.

Miky člen redakce   7x   Opět si to vykládáš podle svého. Tohle nemá cenu, ztrácím tady akorát čas. Ty nedokážeš asi přečíst můj komentář a vždy si to vyložíš tak, aby ti to vyhovovalo. Tak to tak dělej dál.Mikymiky3    4.3.2017 10:43 Miky

@ odpověď na komentář od Zbrojovak:Opět si to vykládáš podle svého. Tohle nemá cenu, ztrácím tady akorát čas. Ty nedokážeš asi přečíst můj komentář a vždy si to vyložíš tak, aby ti to vyhovovalo. Tak to tak dělej dál.

Zbrojovak napsal:Proste Aaa hra tady nesmi dostat sestku, mas to napsat rovnou a naplno. Sorry ale delas ze sebe akorat vola, a uz to tady vidi kazdej.

Zbrojovak   2x   Proste Aaa hra tady nesmi dostat sestku, mas to napsat rovnou a naplno. Sorry ale delas ze sebe akorat vola, a uz to tady vidi kazdej.Zbrojovakzbrojovak53649    4.3.2017 10:38 Zbrojovak

@ odpověď na komentář od Miky:Proste Aaa hra tady nesmi dostat sestku, mas to napsat rovnou a naplno. Sorry ale delas ze sebe akorat vola, a uz to tady vidi kazdej.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Miky napsal:Tak se podívej, jaké recenzuje hry. Ondra má na Zingu nejvíce recenzí. Tak je jasné, že více využije tu škálu 1-10. Navíc jsme si v redakci interně vyjasnili nějaké věci.

to Zbrojovak: Do ničeho jsem se nezamotal. Když si přečteš všechny mé komentáře, tak bys měl vědět, co a jak. Já pouze napsal, že v dnešní době je standard dávat průměrným hrám 7/10 z toho důvodu, že to tak dělají všichni. Když dáme méně, kouká na nás vydavatel podrážděně. To je snad pochopitelné ne? Od té doby se s tím snažíme něco dělat, vymýšlíme změny atd.

zimmerhead   5x   a koho ma zajimat, ze je vydavatel podrazdenej? je to snad jejich chybazimmerheadzimmerhead12493    4.3.2017 10:32 zimmerhead

@ odpověď na komentář od Miky:a koho ma zajimat, ze je vydavatel podrazdenej? je to snad jejich chyba

Miky napsal:Tak se podívej, jaké recenzuje hry. Ondra má na Zingu nejvíce recenzí. Tak je jasné, že více využije tu škálu 1-10. Navíc jsme si v redakci interně vyjasnili nějaké věci.

to Zbrojovak: Do ničeho jsem se nezamotal. Když si přečteš všechny mé komentáře, tak bys měl vědět, co a jak. Já pouze napsal, že v dnešní době je standard dávat průměrným hrám 7/10 z toho důvodu, že to tak dělají všichni. Když dáme méně, kouká na nás vydavatel podrážděně. To je snad pochopitelné ne? Od té doby se s tím snažíme něco dělat, vymýšlíme změny atd.

AsuraCzech   2x   Tak tohle je snad blog s nejvíc komentama :D FireWolf gratulace, takhle se to dělá! ! ! !AsuraCzechasuraczech13644    4.3.2017 10:07 AsuraCzech

Tak tohle je snad blog s nejvíc komentama :D FireWolf gratulace, takhle se to dělá! ! ! !

Miky člen redakce    Tak se podívej, jaké recenzuje hry. Ondra má na Zingu nejvíce recenzí. Tak je jasné, že více využije tu škálu 1-10. Navíc jsme si v redakci interně vyjasnili nějaké věci.

to Zbrojovak: Do ničeho jsem se nezamotal. Když si přečteš všechny mé komentáře, tak bys měl vědět, co a jak. Já pouze napsal, že v dnešní době je standard dávat průměrným hrám 7/10 z toho důvodu, že to tak dělají všichni. Když dáme méně, kouká na nás vydavatel podrážděně. To je snad pochopitelné ne? Od té doby se s tím snažíme něco dělat, vymýšlíme změny atd.
Mikymiky3
    4.3.2017 09:50
Miky

@ odpověď na komentář od Lazy:Tak se podívej, jaké recenzuje hry. Ondra má na Zingu nejvíce recenzí. Tak je jasné, že více využije tu škálu 1-10. Navíc jsme si v redakci interně vyjasnili nějaké věci.

to Zbrojovak: Do ničeho jsem se nezamotal. Když si přečteš všechny mé komentáře, tak bys měl vědět, co a jak. Já pouze napsal, že v dnešní době je standard dávat průměrným hrám 7/10 z toho důvodu, že to tak dělají všichni. Když dáme méně, kouká na nás vydavatel podrážděně. To je snad pochopitelné ne? Od té doby se s tím snažíme něco dělat, vymýšlíme změny atd.

Lazy napsal:To snad ale nemyslis vazne?

Zbrojovak   1x   Dobre to vokecavas:-) ja uz se jenom dobre bavim. Zamotat se do vlastnich lzi.Zbrojovakzbrojovak53649    4.3.2017 09:49 Zbrojovak

@ odpověď na komentář od Miky:Dobre to vokecavas:-) ja uz se jenom dobre bavim. Zamotat se do vlastnich lzi.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Miky napsal:Protože převážně on recenzuje méně povedené hry, takové ty u vás průměry až podprůměry.

Lazy    To snad ale nemyslis vazne?Lazylazy34358    4.3.2017 09:49 Lazy

@ odpověď na komentář od Miky:To snad ale nemyslis vazne?

Miky napsal:Protože převážně on recenzuje méně povedené hry, takové ty u vás průměry až podprůměry.

Miky člen redakce   4x   Ne, smazali jsme ho, protože meleš naprosté kraviny. Nevíš o tom nic, tak si laskavě nevymýšlej.Mikymiky3    4.3.2017 09:48 Miky

@ odpověď na komentář od Zbrojovak:Ne, smazali jsme ho, protože meleš naprosté kraviny. Nevíš o tom nic, tak si laskavě nevymýšlej.

Zbrojovak napsal:Proc ste me zas smazali? pravda boli co...

Zbrojovak    Proc ste me zas smazali? pravda boli co...Zbrojovakzbrojovak53649    4.3.2017 09:48 Zbrojovak

Proc ste me zas smazali? pravda boli co...Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Miky člen redakce    Protože převážně on recenzuje méně povedené hry, takové ty u vás průměry až podprůměry.Mikymiky3    4.3.2017 09:47 Miky

@ odpověď na komentář od Lazy:Protože převážně on recenzuje méně povedené hry, takové ty u vás průměry až podprůměry.

Lazy napsal:Nevim co ste psali, :D ale Ondra jako jeden zmala vyuziva aspon co sem si vsim stupnici 1az10 uz davno, takze tou zmenou to urcite nebude :D

Lazy   1x   Nevim co ste psali, :D ale Ondra jako jeden zmala vyuziva aspon co sem si vsim stupnici 1az10 uz davno, takze tou zmenou to urcite nebude :DLazylazy34358    4.3.2017 09:46 Lazy

@ odpověď na komentář od Miky:Nevim co ste psali, :D ale Ondra jako jeden zmala vyuziva aspon co sem si vsim stupnici 1az10 uz davno, takze tou zmenou to urcite nebude :D

Miky napsal:Psali jsme, že změníme systém hodnocení.

Miky člen redakce    Psali jsme, že změníme systém hodnocení.Mikymiky3    4.3.2017 09:43 Miky

@ odpověď na komentář od Sherlock161:Psali jsme, že změníme systém hodnocení.

Sherlock161 napsal:V nejnovější recenzi na theHunter: Call of the Wild je tato věta "theHunter: Call of the Wild bych i přes jeho nedostatky označil za nadprůměrné dílo" hodnocení je 6/10, jak to má správně být. Vypadá to, že logika 7/10=průměr platí jen pro Ubisoft hry či AAA hry, prostě, aby se lépe prodávali na xzonu, jinak nevidím jinej důvod, proč jim takhle podkuřovat.

Sherlock161   3x   V nejnovější recenzi na theHunter: Call of the Wild je tato věta "theHunter: Call of the Wild bych i přes jeho nedostatky označil za nadprůměrné dílo" hodnocení je 6/10, jak to má správně být. Vypadá to, že logika 7/10=průměr platí jen pro Ubisoft hry či AAA hry, prostě, aby se lépe prodávali na xzonu, jinak nevidím jinej důvod, proč jim takhle podkuřovat.Sherlock161sherlock1617169    4.3.2017 09:31 Sherlock161

V nejnovější recenzi na theHunter: Call of the Wild je tato věta "theHunter: Call of the Wild bych i přes jeho nedostatky označil za nadprůměrné dílo" hodnocení je 6/10, jak to má správně být. Vypadá to, že logika 7/10=průměr platí jen pro Ubisoft hry či AAA hry, prostě, aby se lépe prodávali na xzonu, jinak nevidím jinej důvod, proč jim takhle podkuřovat.

BackPa   2x   Tak podle streamu poznáš lépe typ hry a jestli tě možná může bavit. Ale klidně se ti stream může líbit do nebes, koupíš hru a je to nakonec sračka nebo tě nebaví. A zase naopak.BackPabackpa1775    2.3.2017 18:05 BackPa

Tak podle streamu poznáš lépe typ hry a jestli tě možná může bavit. Ale klidně se ti stream může líbit do nebes, koupíš hru a je to nakonec sračka nebo tě nebaví. A zase naopak.

Lazy    Kdyz zkouknu trailery jak na alana tak na Quantum break, tak za me jednoznacne Alan (skvele navozena atmosfera s tajemnym pribehem) a to nemusim ani jednu z tech her hrat :-D :lala:Lazylazy34358    2.3.2017 14:38 Lazy

@ odpověď na komentář od Bargud:Kdyz zkouknu trailery jak na alana tak na Quantum break, tak za me jednoznacne Alan (skvele navozena atmosfera s tajemnym pribehem) a to nemusim ani jednu z tech her hrat :-D :lala:

Bargud napsal:Zkus příště soudit podle toho co si hrál, ne viděl.

Kulo    Diky za objasneni. A herni mechanizmus s pribehem ti stream neda (ten zaklad aby te hra bavila nebo nebavila) ?Kulokulo48390    2.3.2017 10:16 Kulo

@ odpověď na komentář od BackPa:Diky za objasneni. A herni mechanizmus s pribehem ti stream neda (ten zaklad aby te hra bavila nebo nebavila) ?

BackPa napsal:Stream je jedna věc, zkusit si to je něco jiného.

BackPa    Stream je jedna věc, zkusit si to je něco jiného.BackPabackpa1775    2.3.2017 09:57 BackPa

Stream je jedna věc, zkusit si to je něco jiného.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Kulo    proto se vsude rozjel stream her :) . KvalitkaKulokulo48390    2.3.2017 09:37 Kulo

@ odpověď na komentář od Bargud:proto se vsude rozjel stream her :) . Kvalitka

Bargud napsal:Zkus příště soudit podle toho co si hrál, ne viděl.

Bargud   1x   Zkus příště soudit podle toho co si hrál, ne viděl.Bargudbargud6378    2.3.2017 03:39 Bargud

Zkus příště soudit podle toho co si hrál, ne viděl.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Lazy    Podle toho co sem videl me to prislo prave slabsi a atmosfera lepsi u Alana, ale mozna tomu pak sanci dam.Lazylazy34358    1.3.2017 18:43 Lazy

@ odpověď na komentář od Alfajk:Podle toho co sem videl me to prislo prave slabsi a atmosfera lepsi u Alana, ale mozna tomu pak sanci dam.

Alfajk napsal:me teda QB sednul vic, nez alan, vcelku zajimave pojaty cestovani v case, ke konci se me libilo, jak kazdej detail do sebe zapadl a vse zacalo davat smysl

Alfajk    me teda QB sednul vic, nez alan, vcelku zajimave pojaty cestovani v case, ke konci se me libilo, jak kazdej detail do sebe zapadl a vse zacalo davat smyslAlfajkalfajk16671    1.3.2017 18:39 Alfajk

@ odpověď na komentář od Lazy:me teda QB sednul vic, nez alan, vcelku zajimave pojaty cestovani v case, ke konci se me libilo, jak kazdej detail do sebe zapadl a vse zacalo davat smysl

Lazy napsal:QB je slaby odvar alana :D

Lazy   1x   QB je slaby odvar alana :DLazylazy34358    1.3.2017 18:34 Lazy

@ odpověď na komentář od Virus:QB je slaby odvar alana :DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Virus napsal::-D :-D :-D Promiň bráško. Tak já ti neřeknu že Alan mě zklamal. :-D :-D :-D Ale dohrál jsem to rád, jen kvůli příběhu. Teď se chystám na QB, když je ta čeština už. :-)

Virus    :-D :-D :-D Promiň bráško. Tak já ti neřeknu že Alan mě zklamal. :-D :-D :-D Ale dohrál jsem to rád, jen kvůli příběhu. Teď se chystám na QB, když je ta čeština už. :-)Virusvirus7406    1.3.2017 18:18 Virus

@ odpověď na komentář od Lazy::-D :-D :-D Promiň bráško. Tak já ti neřeknu že Alan mě zklamal. :-D :-D :-D Ale dohrál jsem to rád, jen kvůli příběhu. Teď se chystám na QB, když je ta čeština už. :-)

Lazy napsal:se vsim stebou cos napsal souhlasim i stalkera bych prekous, ale na Alana mi nesahej :D

Lazy    se vsim stebou cos napsal souhlasim i stalkera bych prekous, ale na Alana mi nesahej :DLazylazy34358    1.3.2017 18:04 Lazy

@ odpověď na komentář od Virus:se vsim stebou cos napsal souhlasim i stalkera bych prekous, ale na Alana mi nesahej :D

Virus napsal:Tak že jsem to měl já, neznamená že i ty. Mě to třeba padalo. Hlavně v začátku u prvotního utíkání lesem. Někdo měl zas problém s kamerou nebo se záseky. Já hru rozjel znova pak až také s češtinou. A jela to jo, ale kdy to bylo přesně nevím. Až byla prostě chuť. Po koupi a ozkoušení s tím byl problém. A neptej se mě na železo, nevím co jsem měl v roce 2012. :-D Stalker, no málo kdy jsem chtěl hru tak moc dohrát a tak moc jsem čekal na opravy, které mě ale pak ještě víc srali. :-D

O autorovi blogu

FireWolf
FireWolf
Muž, 24 let

Kdo jsem?

Amatérský spisovatel, amatérský překladatel, amatérský recenzent, amatérský blogger, amatérský tvůrce her, amatérský amatér a dle jednoho muže prý i nadsamec... :D

"There are no choices. Nothing but a straight line. The illusion comes afterwards, when you ask 'Why me?' and 'What if?'. When you look back and see the branches, like a pruned bonsai tree, or forked lightning. If you had done something differently, it wouldn't be you. It would be someone else looking back, asking a different set of questions." - Max Payne, Max Payne 2

Baví mě především RPG, FPS a logické hry (díky kterým si ověřím, že jsem stále velmi chytrý... :D), ale občas si zahraju nějakou oddychovku.

Desítku dávám jen hrám, které mě baví od začátku do konce, naprosto mě pohltí a jsou v mých očích perfektní.

"Nothing is more badass than treating a woman with respect." - Mr. Torgue, Borderlands 2

Nejočekávanější hry:

  • Mount and Blade 2: Bannerlord
  • Serious Sam 4
  • Alan Wake 2
  • Nový Wolfenstein
  • Finding Paradise
  • Vampyr
  • The Sinking City
Založit herní BLOG