Uživatel nepřihlášen
Doupě ohnivého vlka
RSS kanál blogu
Píše: FireWolf - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Doupě ohnivého vlka

Nový update na Steamu: začátek konce darování her?

Sobota 6.5.2017 20:14 - Autor: FireWolf
To se mi líbí

Nový update na Steamu: začátek konce darování her?Jsou to dva dny, co Valve vypustilo na svou platformu update, který si posvítil na dárky (anglicky gift). Přiznám se, že blog Valve nesleduju, takže nebýt toho, že se ihned po uvedení téhle nové funkce zvedla vlna nevole a problémů, nevšiml bych si toho. Stále si myslím, že pokud už bude změna takových zásadních funkcí na Steamu, mělo by o tom Valve informovat lépe, pokud možno nějakým vyskakovacím oknem s podrobným popisem. Nuže, co se tedy změní ohledně darování her?

Koupě dárku

Dalo by se říct, že všechno. Ve Valve razí strategii, že mění to, co léta funguje. Dříve byly u dárků tři možnosti, co s nimi udělat:

  1. Rovnou ho poslat někomu (přes Steam, tudíž danou osobu jste museli mít v přátelích)
  2. Rovnou ho poslat někomu (přes email, tudíž danou osobu jste nemuseli mít v přátelích)
  3. Nechat si dárek poslat do invenáře a později ho někomu darovat, případně jej aktivovat na svém účtu

Nyní už dárky nepůjdou dát do inventáře, dokonce nepůjdou ani poslat přes email. Jedinou možností tak je přímo při koupi zvolit, komu ho zašlete a kdy jej obdrží. Nevím, jestli jsem byl v minoritě, když jsem občas koupil více kusů jedné MP hry a pak ji třeba během měsíce rozdal pár lidem, se kterými jsem chtěl zahrát. Nyní nic takového nepůjde a štve mě to.

Lidé z cizích zemí

Další obrovskou změnou jsou pravidla ohledně darování do jiných zemí. Zatímco dříve jste se museli dívat na to, zda hra nemá region lock, nyní nic takového nehrozí. Což je dobrá zpráva, protože dle Valve by měla každá darovaná kopie fungovat. Jenže místo toho se objevil jiný problém. Pokud koupíte dárek a chcete ho dát někomu v zemi, kde je jeho cena vyšší o 10% a více, nepůjde to. Je zřejmé, na koho tímto krokem Valve cílí - chce vyhladit nakupování her za nízké ceny a jejich prodej či výměnu do zemí, kde je cena vyšší. Jenže díky tomuto kroku nemůže spousta uživatelů Steamu darovat hry svým přátelům a to mnohdy dokazují až absurdní případy. Například lidé z Kanady nemůžou posílat dárky lidem do USA...

Řešení problému, který neexistuje

Abych Valve jen nekřivdil, aspoň změnili k lepšímu vrácení dárku, kdy je vše hezky automatické a ne tak složité jako v minulosti. Nově stačí aby příjemce odmítl dárek a peníze budou vráceny tomu, kdo jej koupil (bez nutnosti mezikroku kupce).

Neubráním se ale myšlence, že se Valve snaží o něco, co nemá smysl. Tímhle krokem, i když to otevřeně (zatím) nepřiznává, chce bojovat proti šedému trhu. Moc lidí to asi neví, ale prodej dárků je zakázaný. Výměna dárků je v pořádku, ale pokud vidíte na některých internetových obchodech, že daná hra je v podobě "giftu", je to nezákonné. Respektive to je proti pravidlům Steamu, se kterými jsme všichni souhlasili, když jsme si zakládali účet.

Právě tyto změny dle mě mají za cíl si posvítit na šedý trh a díky tomu z něj vymizí dárky. Otázkou však je, jak moc to skutečně ovlivní nakupování z šedého trhu. Nemyslím si, že by zastoupení dárků bylo tak extrémní, protože víceméně drtivá většina jsou stále klíče. A ty zůstanou tak, jak jsou.

Druhým záměrem, o kterém se Valve také nezmiňuje, je dle mě snížení podvodů mezi uživateli na Steamu.  Dřív tu existoval takový směnný obchod, s dárky se jednalo jako se zbožím a samozřejmě to někdy způsobovalo problémy, které vyústily až v kontaktování podpory. Jenže stále prostě platí, že pokud máte mozek a selský rozum, nenaletíte podvodníkům. Valve neustále přizpůsobuje svou platformu většině lidem, kteří ale neoplývají inteligencí. Je to dáno také nízkým věkem, kdy se tu hlavně pohybují děti, z kterých se stali velcí obchodníci a snaží se vydělat si peníze na platformě, která by měla být v první řadě o hraní her.

A v budoucnosti - omezení aktivace klíčů?

Nyní místo nakoupení pár dárků ve slevě, umístění do mého inventáře a posečkání na dobu, kdy se rozhodnu je někomu dát (třeba i nějakým novým přátelům nebo cizím lidem), jsem nucený plánovat dopředu, což zcela degraduje celou věc až na neúnosnou mez. Valve opět dokazuje, že jim záleží jen na prodejích a ne na lidech. Steam je díky tomuto updatu méně použitelný a i když to nejspíše neovlivní moc uživatelů, stále to je něco, co je špatně. Teď už jen čekat, jak omezí Valve aktivaci klíčů nebo se pokusí nějak jinak bojovat s větrnými mlýny v podobě šedého trhu.

Odkazy

Oznámení na blogu Valve

Diskuze ohledně novinek u darování her

Tisk
Štítky: Steam, Valve
Hodnocení:
( 8.7 / 13 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Nový update na Steamu: začátek konce darování her?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
stuntman   2x   Ale nikto ťa tú krabicu nenúti kúpiť a samozrejme máš upozornenie na nutnosť aktivácie cez Steam.
Ja už niekoľko rokov nehrám hry od Ubisoftu, lebo rakovina menom Uplay. A neprskám na nete kvôli tomu. :-D
To čo si všetko napísal na adresu Steamu je tvoj pohľad, ale skreslený si myslím. No a že predtým bolo lepšie, lebo nebol Steam? ? Pochybujem. Už ti tu pár ľudí napísalo prečo. Si ako niektorý starý fotrovci, že za komančov bolo lepšie atď. :-D Sa prispôsob a šúchaj nohami, alebo nehraj. Je to jednoduché. :-D
stuntmanstuntman8196
    9.5.2017 21:58
stuntman

@ odpověď na komentář od lara:Ale nikto ťa tú krabicu nenúti kúpiť a samozrejme máš upozornenie na nutnosť aktivácie cez Steam.
Ja už niekoľko rokov nehrám hry od Ubisoftu, lebo rakovina menom Uplay. A neprskám na nete kvôli tomu. :-D
To čo si všetko napísal na adresu Steamu je tvoj pohľad, ale skreslený si myslím. No a že predtým bolo lepšie, lebo nebol Steam? ? Pochybujem. Už ti tu pár ľudí napísalo prečo. Si ako niektorý starý fotrovci, že za komančov bolo lepšie atď. :-D Sa prispôsob a šúchaj nohami, alebo nehraj. Je to jednoduché. :-DKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

lara napsal:jo a jak říkáš že mne nikdo nenutí používat steam to není pravda když si koupíš krabici i tak si nucen přes steam instalovat a používat jediný způsob jak se steamu a těmto platformám vyhnout je pirátství :(

Lazy    Naprosta blbost a zbytecne vyjadrovani ktomu :DLazylazy34358    9.5.2017 21:25 Lazy

@ odpověď na komentář od lara:Naprosta blbost a zbytecne vyjadrovani ktomu :D

lara napsal:já to řeknu asi takhle osobně si bohužel myslím že opak je pravdou STEAM gaiming strašně zprznil nebít jeho tak by dnes chodili hry dodělány a nestahovali by se neustálé otravné updaty nebo takhle stahovali by se ale bylo by jich rozhodně o dost méně jsem z dob kdy se dělali hry hotové pořádné měli nápad a byli kvalitní na rozdíl od těch dnes sorry za chyby poněkud špatně se mi opravují při dlouhých textech nevím no jsem z těch málo lidí co zažili jinou a věř že mnohem lepší éru podívej to samé jsem si o steamu úplně na začátku myslel taky ale podívej se jak chodí hry nedodělané kvůli čemu asi steamu protože vývojář tam může dát jednoduše opravu a dodělává za běhu a to je špatně přece

newborec   1x   Opakuji: nenutí. Na každé krabici máš napsaný, že vyžaduje aktivaci na Steam. A když se rozhodneš si tu krabicovku přesto koupit, je to Tvoje rozhodnutí, takže fakt nenutí.newborecnewborec14020    9.5.2017 21:22 newborec

@ odpověď na komentář od lara:Opakuji: nenutí. Na každé krabici máš napsaný, že vyžaduje aktivaci na Steam. A když se rozhodneš si tu krabicovku přesto koupit, je to Tvoje rozhodnutí, takže fakt nenutí.

lara napsal:jo a jak říkáš že mne nikdo nenutí používat steam to není pravda když si koupíš krabici i tak si nucen přes steam instalovat a používat jediný způsob jak se steamu a těmto platformám vyhnout je pirátství :(

newborec   3x   Naprosto nesmyslně házíš vinu na nesprávného. Hry v roce 2000 se vyrábějí úplně jinak, než v roce 2017. Na výrobu byly mnohem jednodušší. Stahování updatů je jen plus a rozhodně to, že tu schopnost Steam přinesl, nezpůsobil praxi day one patchů atd. atd. Já sám zažil úplně jiné doby, je mi přes čtyřicet, takže jsem už něco v herním světě prožil a vím, že hodně lidí si maluje historii za růžovo, ale není to tak. Bylo to prostě jiný období.
Dnes chodí nedodělané hry i na konzole, často se to řešilo, čím to je, pravděpodobně rozdílnými názory mezi vývojáři a vydavatelem. Oni by chtěli půl roku navíc na dodělání, vydavatel ale tlačí na výdělky co nejdřív. Na vině je i úplně jiná náročnost výroby her. Na co kdysi stačilo dvacet lidí, dnes nestačí dvě stě.
A taky pamatuju hry, který kdysi šly pořádně až ve chvíli, co se nainstaloval sedmý patch (a to jsi těch šest předtím musel dát předtím, nebylo vše v jednom posledním) . Jenže lidem jde nejvíc nadávání a konstatování, že "za našeho mládí bylo nejlíp".
Jinak omluva je fajn, ale ta úroveň češtiny mi způsobila zelený, šedý i oranžový zákaz najednou. nebít, chodili, stahovali... Ahoj.
newborecnewborec14020
    9.5.2017 21:21
newborec

@ odpověď na komentář od lara:Naprosto nesmyslně házíš vinu na nesprávného. Hry v roce 2000 se vyrábějí úplně jinak, než v roce 2017. Na výrobu byly mnohem jednodušší. Stahování updatů je jen plus a rozhodně to, že tu schopnost Steam přinesl, nezpůsobil praxi day one patchů atd. atd. Já sám zažil úplně jiné doby, je mi přes čtyřicet, takže jsem už něco v herním světě prožil a vím, že hodně lidí si maluje historii za růžovo, ale není to tak. Bylo to prostě jiný období.
Dnes chodí nedodělané hry i na konzole, často se to řešilo, čím to je, pravděpodobně rozdílnými názory mezi vývojáři a vydavatelem. Oni by chtěli půl roku navíc na dodělání, vydavatel ale tlačí na výdělky co nejdřív. Na vině je i úplně jiná náročnost výroby her. Na co kdysi stačilo dvacet lidí, dnes nestačí dvě stě.
A taky pamatuju hry, který kdysi šly pořádně až ve chvíli, co se nainstaloval sedmý patch (a to jsi těch šest předtím musel dát předtím, nebylo vše v jednom posledním) . Jenže lidem jde nejvíc nadávání a konstatování, že "za našeho mládí bylo nejlíp".
Jinak omluva je fajn, ale ta úroveň češtiny mi způsobila zelený, šedý i oranžový zákaz najednou. nebít, chodili, stahovali... Ahoj.

lara napsal:já to řeknu asi takhle osobně si bohužel myslím že opak je pravdou STEAM gaiming strašně zprznil nebít jeho tak by dnes chodili hry dodělány a nestahovali by se neustálé otravné updaty nebo takhle stahovali by se ale bylo by jich rozhodně o dost méně jsem z dob kdy se dělali hry hotové pořádné měli nápad a byli kvalitní na rozdíl od těch dnes sorry za chyby poněkud špatně se mi opravují při dlouhých textech nevím no jsem z těch málo lidí co zažili jinou a věř že mnohem lepší éru podívej to samé jsem si o steamu úplně na začátku myslel taky ale podívej se jak chodí hry nedodělané kvůli čemu asi steamu protože vývojář tam může dát jednoduše opravu a dodělává za běhu a to je špatně přece

lara    jo a jak říkáš že mne nikdo nenutí používat steam to není pravda když si koupíš krabici i tak si nucen přes steam instalovat a používat jediný způsob jak se steamu a těmto platformám vyhnout je pirátství :(laralara56879    9.5.2017 21:13 lara

@ odpověď na komentář od newborec:jo a jak říkáš že mne nikdo nenutí používat steam to není pravda když si koupíš krabici i tak si nucen přes steam instalovat a používat jediný způsob jak se steamu a těmto platformám vyhnout je pirátství :(

newborec napsal:Milá Laro, nerad poukazuju na věk, znám mladší lidi, než jsem já, a chytrostí mě strčí do kapsy, nicméně z Tvých příspěvků vyloženě čiší extrémní mládí a naivita.
Nikdo Ti nebrání v tom, abys Steam nepoužívala, když už ho ale používáš, musíš respektovat pravidla, která nastaví a které odklikneš. Jaké mění navíc podmínky vůči krabicovkám, to nevím; netuším tudíž, jestli je to z rozmaru majitele Valve, nebo z jiných důvodů (třeba kvůli požadavku vydavatele) .

Každopádně žádná prasárna to není, Steam PC hraní pomohl, jako nikdo a podle mě zasluhuje obrovské uznání. Nebýt jeho, bůhví, jak by dnes pc gaming vypadal, jestli by vůbec existoval. Když začínal, všichni se digitální distribuci vysmívali, že se to neprosadí, naštěstí Valve mělo odvahu a tak oprávněně těží z toho, že bylo se Steamem první.

A že má firma peněz jako želez? No a? To je snad trestné? Nejsme v komunismu, abychom to řešili a závidět té firmě fakt není třeba. Kdybys kritizovala, že pro samé vydělávání na Steamu kašle na vydávání vlastních her, tak bych to ještě chápal a víceméně bych souhlasil, ale tohle jsou jen takové výkřiky do tmy.

Podle mě je třeba, aby už opravdu konečně zrušili to plošné přeprodávání bůhvíodkud nelegálně získaných klíčů. Jsou sami proti sobě, že to dosud povolují.

A prosím, vím, jak jste na to mladí hákliví ve stylu, že když není argument, řeší se čeština (to není tento případ, argumenty mám i tak) , ale opravdu je potřeba tak prznit češtinu? Verbeš? Svími? Proboha... :-( Vždyť mně to i teď, když ta slova po Tobě opakuju, automaticky podtrhne kontrola pravopisu, Tobě ne?

lara    já to řeknu asi takhle osobně si bohužel myslím že opak je pravdou STEAM gaiming strašně zprznil nebít jeho tak by dnes chodili hry dodělány a nestahovali by se neustálé otravné updaty nebo takhle stahovali by se ale bylo by jich rozhodně o dost méně jsem z dob kdy se dělali hry hotové pořádné měli nápad a byli kvalitní na rozdíl od těch dnes sorry za chyby poněkud špatně se mi opravují při dlouhých textech nevím no jsem z těch málo lidí co zažili jinou a věř že mnohem lepší éru podívej to samé jsem si o steamu úplně na začátku myslel taky ale podívej se jak chodí hry nedodělané kvůli čemu asi steamu protože vývojář tam může dát jednoduše opravu a dodělává za běhu a to je špatně přecelaralara56879    9.5.2017 21:01 lara

@ odpověď na komentář od newborec:já to řeknu asi takhle osobně si bohužel myslím že opak je pravdou STEAM gaiming strašně zprznil nebít jeho tak by dnes chodili hry dodělány a nestahovali by se neustálé otravné updaty nebo takhle stahovali by se ale bylo by jich rozhodně o dost méně jsem z dob kdy se dělali hry hotové pořádné měli nápad a byli kvalitní na rozdíl od těch dnes sorry za chyby poněkud špatně se mi opravují při dlouhých textech nevím no jsem z těch málo lidí co zažili jinou a věř že mnohem lepší éru podívej to samé jsem si o steamu úplně na začátku myslel taky ale podívej se jak chodí hry nedodělané kvůli čemu asi steamu protože vývojář tam může dát jednoduše opravu a dodělává za běhu a to je špatně přece

newborec napsal:Milá Laro, nerad poukazuju na věk, znám mladší lidi, než jsem já, a chytrostí mě strčí do kapsy, nicméně z Tvých příspěvků vyloženě čiší extrémní mládí a naivita.
Nikdo Ti nebrání v tom, abys Steam nepoužívala, když už ho ale používáš, musíš respektovat pravidla, která nastaví a které odklikneš. Jaké mění navíc podmínky vůči krabicovkám, to nevím; netuším tudíž, jestli je to z rozmaru majitele Valve, nebo z jiných důvodů (třeba kvůli požadavku vydavatele) .

Každopádně žádná prasárna to není, Steam PC hraní pomohl, jako nikdo a podle mě zasluhuje obrovské uznání. Nebýt jeho, bůhví, jak by dnes pc gaming vypadal, jestli by vůbec existoval. Když začínal, všichni se digitální distribuci vysmívali, že se to neprosadí, naštěstí Valve mělo odvahu a tak oprávněně těží z toho, že bylo se Steamem první.

A že má firma peněz jako želez? No a? To je snad trestné? Nejsme v komunismu, abychom to řešili a závidět té firmě fakt není třeba. Kdybys kritizovala, že pro samé vydělávání na Steamu kašle na vydávání vlastních her, tak bych to ještě chápal a víceméně bych souhlasil, ale tohle jsou jen takové výkřiky do tmy.

Podle mě je třeba, aby už opravdu konečně zrušili to plošné přeprodávání bůhvíodkud nelegálně získaných klíčů. Jsou sami proti sobě, že to dosud povolují.

A prosím, vím, jak jste na to mladí hákliví ve stylu, že když není argument, řeší se čeština (to není tento případ, argumenty mám i tak) , ale opravdu je potřeba tak prznit češtinu? Verbeš? Svími? Proboha... :-( Vždyť mně to i teď, když ta slova po Tobě opakuju, automaticky podtrhne kontrola pravopisu, Tobě ne?

newborec   1x   Milá Laro, nerad poukazuju na věk, znám mladší lidi, než jsem já, a chytrostí mě strčí do kapsy, nicméně z Tvých příspěvků vyloženě čiší extrémní mládí a naivita.
Nikdo Ti nebrání v tom, abys Steam nepoužívala, když už ho ale používáš, musíš respektovat pravidla, která nastaví a které odklikneš. Jaké mění navíc podmínky vůči krabicovkám, to nevím; netuším tudíž, jestli je to z rozmaru majitele Valve, nebo z jiných důvodů (třeba kvůli požadavku vydavatele) .

Každopádně žádná prasárna to není, Steam PC hraní pomohl, jako nikdo a podle mě zasluhuje obrovské uznání. Nebýt jeho, bůhví, jak by dnes pc gaming vypadal, jestli by vůbec existoval. Když začínal, všichni se digitální distribuci vysmívali, že se to neprosadí, naštěstí Valve mělo odvahu a tak oprávněně těží z toho, že bylo se Steamem první.

A že má firma peněz jako želez? No a? To je snad trestné? Nejsme v komunismu, abychom to řešili a závidět té firmě fakt není třeba. Kdybys kritizovala, že pro samé vydělávání na Steamu kašle na vydávání vlastních her, tak bych to ještě chápal a víceméně bych souhlasil, ale tohle jsou jen takové výkřiky do tmy.

Podle mě je třeba, aby už opravdu konečně zrušili to plošné přeprodávání bůhvíodkud nelegálně získaných klíčů. Jsou sami proti sobě, že to dosud povolují.

A prosím, vím, jak jste na to mladí hákliví ve stylu, že když není argument, řeší se čeština (to není tento případ, argumenty mám i tak) , ale opravdu je potřeba tak prznit češtinu? Verbeš? Svími? Proboha... :-( Vždyť mně to i teď, když ta slova po Tobě opakuju, automaticky podtrhne kontrola pravopisu, Tobě ne?
newborecnewborec14020
    9.5.2017 20:37
newborec

@ odpověď na komentář od lara:Milá Laro, nerad poukazuju na věk, znám mladší lidi, než jsem já, a chytrostí mě strčí do kapsy, nicméně z Tvých příspěvků vyloženě čiší extrémní mládí a naivita.
Nikdo Ti nebrání v tom, abys Steam nepoužívala, když už ho ale používáš, musíš respektovat pravidla, která nastaví a které odklikneš. Jaké mění navíc podmínky vůči krabicovkám, to nevím; netuším tudíž, jestli je to z rozmaru majitele Valve, nebo z jiných důvodů (třeba kvůli požadavku vydavatele) .

Každopádně žádná prasárna to není, Steam PC hraní pomohl, jako nikdo a podle mě zasluhuje obrovské uznání. Nebýt jeho, bůhví, jak by dnes pc gaming vypadal, jestli by vůbec existoval. Když začínal, všichni se digitální distribuci vysmívali, že se to neprosadí, naštěstí Valve mělo odvahu a tak oprávněně těží z toho, že bylo se Steamem první.

A že má firma peněz jako želez? No a? To je snad trestné? Nejsme v komunismu, abychom to řešili a závidět té firmě fakt není třeba. Kdybys kritizovala, že pro samé vydělávání na Steamu kašle na vydávání vlastních her, tak bych to ještě chápal a víceméně bych souhlasil, ale tohle jsou jen takové výkřiky do tmy.

Podle mě je třeba, aby už opravdu konečně zrušili to plošné přeprodávání bůhvíodkud nelegálně získaných klíčů. Jsou sami proti sobě, že to dosud povolují.

A prosím, vím, jak jste na to mladí hákliví ve stylu, že když není argument, řeší se čeština (to není tento případ, argumenty mám i tak) , ale opravdu je potřeba tak prznit češtinu? Verbeš? Svími? Proboha... :-( Vždyť mně to i teď, když ta slova po Tobě opakuju, automaticky podtrhne kontrola pravopisu, Tobě ne?

lara napsal:MILÝ OANE STEAM JE PRASÁRNA jenže lidi to odhalují pozdě a tak se stačil zavést a proč je steam prasárna? to je jednoduchý protože i na krabicové verze si může měnit podmínky jak chce tim neřikam že by to ostatní platformy nedělali ale steam to bude dělat tuplem protože má peněz jak želez a může si se svími zákazníky mávat jak chce

lara    MILÝ OANE STEAM JE PRASÁRNA jenže lidi to odhalují pozdě a tak se stačil zavést a proč je steam prasárna? to je jednoduchý protože i na krabicové verze si může měnit podmínky jak chce tim neřikam že by to ostatní platformy nedělali ale steam to bude dělat tuplem protože má peněz jak želez a může si se svími zákazníky mávat jak chcelaralara56879    9.5.2017 20:22 lara

@ odpověď na komentář od newborec:MILÝ OANE STEAM JE PRASÁRNA jenže lidi to odhalují pozdě a tak se stačil zavést a proč je steam prasárna? to je jednoduchý protože i na krabicové verze si může měnit podmínky jak chce tim neřikam že by to ostatní platformy nedělali ale steam to bude dělat tuplem protože má peněz jak želez a může si se svími zákazníky mávat jak chce

newborec napsal:K článku: díky autorovi za čas, který tomu věnoval, nicméně mám obavu, že zapomíná na jednu podstatnou věc: Valve je sice velmi mocná firma, nicméně právě kvůli zneužívání dárků mezi zeměmi s rozdílnými cenovými relacemi atd. věřím, že už dlouho čelil tlaku vydavatelů her, aby možnosti giftů změnil.
Jak sám píše, drtivá většina lidí to nepostřehne a je logické, že takhle velká platforma řeší potřeby většiny, ne menšiny. Nicméně především je to komerční firma, chce zisky (což je naprosto v pořádku a jen nechytrý jedinec by za to kritizoval) a s tím to vše souvisí.

Stejně tak je to s klíči. To se teprve sprostě zneužívá. Když čtu tady tu z jedné třetiny aspoň nejapnou diskusi, myslím, že je na čase, aby je Valve výrazně omezilo. Prý že by si někdo na Steamu nikdy nic nekoupil, ale klíč na něj ano? Prasárna.
Nevidím důvod, proč by měl Valve zadarmo dávat svou diskovou kapacitu atd. Být jimi, každému vydavateli bych kvůli recenzím či dárkům dal max možnost třeba jednoho tisíce klíčů a nazdar. Fascinuje mě, že je dávno takhle neomezili, nedává to z jejich strany smysl. A na řev nějakých hloupých exotů, kterým to bude vadit, mohou hodit bobek.

newborec   1x   K článku: díky autorovi za čas, který tomu věnoval, nicméně mám obavu, že zapomíná na jednu podstatnou věc: Valve je sice velmi mocná firma, nicméně právě kvůli zneužívání dárků mezi zeměmi s rozdílnými cenovými relacemi atd. věřím, že už dlouho čelil tlaku vydavatelů her, aby možnosti giftů změnil.
Jak sám píše, drtivá většina lidí to nepostřehne a je logické, že takhle velká platforma řeší potřeby většiny, ne menšiny. Nicméně především je to komerční firma, chce zisky (což je naprosto v pořádku a jen nechytrý jedinec by za to kritizoval) a s tím to vše souvisí.

Stejně tak je to s klíči. To se teprve sprostě zneužívá. Když čtu tady tu z jedné třetiny aspoň nejapnou diskusi, myslím, že je na čase, aby je Valve výrazně omezilo. Prý že by si někdo na Steamu nikdy nic nekoupil, ale klíč na něj ano? Prasárna.
Nevidím důvod, proč by měl Valve zadarmo dávat svou diskovou kapacitu atd. Být jimi, každému vydavateli bych kvůli recenzím či dárkům dal max možnost třeba jednoho tisíce klíčů a nazdar. Fascinuje mě, že je dávno takhle neomezili, nedává to z jejich strany smysl. A na řev nějakých hloupých exotů, kterým to bude vadit, mohou hodit bobek.
newborecnewborec14020
    9.5.2017 19:29
newborec

K článku: díky autorovi za čas, který tomu věnoval, nicméně mám obavu, že zapomíná na jednu podstatnou věc: Valve je sice velmi mocná firma, nicméně právě kvůli zneužívání dárků mezi zeměmi s rozdílnými cenovými relacemi atd. věřím, že už dlouho čelil tlaku vydavatelů her, aby možnosti giftů změnil.
Jak sám píše, drtivá většina lidí to nepostřehne a je logické, že takhle velká platforma řeší potřeby většiny, ne menšiny. Nicméně především je to komerční firma, chce zisky (což je naprosto v pořádku a jen nechytrý jedinec by za to kritizoval) a s tím to vše souvisí.

Stejně tak je to s klíči. To se teprve sprostě zneužívá. Když čtu tady tu z jedné třetiny aspoň nejapnou diskusi, myslím, že je na čase, aby je Valve výrazně omezilo. Prý že by si někdo na Steamu nikdy nic nekoupil, ale klíč na něj ano? Prasárna.
Nevidím důvod, proč by měl Valve zadarmo dávat svou diskovou kapacitu atd. Být jimi, každému vydavateli bych kvůli recenzím či dárkům dal max možnost třeba jednoho tisíce klíčů a nazdar. Fascinuje mě, že je dávno takhle neomezili, nedává to z jejich strany smysl. A na řev nějakých hloupých exotů, kterým to bude vadit, mohou hodit bobek.

carhrozny    Ja síce nakupujem v inom cz digitálnom obchode ale v tomto im verím. Ceny bývajú nižšie len v akciách inak sú takmer rovnaké ako na STEAME. A naviac keby sa roznieslo po nete, že su nespolahlivý tak to možu rovno zavrieť :-)carhroznycarhrozny27972    9.5.2017 18:18 carhrozny

@ odpověď na komentář od stuntman:Ja síce nakupujem v inom cz digitálnom obchode ale v tomto im verím. Ceny bývajú nižšie len v akciách inak sú takmer rovnaké ako na STEAME. A naviac keby sa roznieslo po nete, že su nespolahlivý tak to možu rovno zavrieť :-)

stuntman napsal:Tak ty si riadne naivný. :-D :-D Kde máš záruku, že to sú kľúče z CZ? Tie ceny sú rovnaké ako na iných zahraničných shopoch s lacnými kľúčmi. Vsadím krk, že to nakupujú tam a potom to predávajú v CZ.

lara    ale klíče fungují tak co? : P jako pokud by sream neměl konkurenci je to s prominutim v prdeli protože ceny by byli ještě vyší než teďlaralara56879    9.5.2017 14:50 lara

@ odpověď na komentář od stuntman:ale klíče fungují tak co? : P jako pokud by sream neměl konkurenci je to s prominutim v prdeli protože ceny by byli ještě vyší než teď

stuntman napsal:Tak ty si riadne naivný. :-D :-D Kde máš záruku, že to sú kľúče z CZ? Tie ceny sú rovnaké ako na iných zahraničných shopoch s lacnými kľúčmi. Vsadím krk, že to nakupujú tam a potom to predávajú v CZ.

Lazy   1x   Cena by tomu odpovidala.Lazylazy34358    9.5.2017 13:45 Lazy

@ odpověď na komentář od stuntman:Cena by tomu odpovidala.

stuntman napsal:Tak ty si riadne naivný. :-D :-D Kde máš záruku, že to sú kľúče z CZ? Tie ceny sú rovnaké ako na iných zahraničných shopoch s lacnými kľúčmi. Vsadím krk, že to nakupujú tam a potom to predávajú v CZ.

stuntman   1x   Tak ty si riadne naivný. :-D :-D Kde máš záruku, že to sú kľúče z CZ? Tie ceny sú rovnaké ako na iných zahraničných shopoch s lacnými kľúčmi. Vsadím krk, že to nakupujú tam a potom to predávajú v CZ.stuntmanstuntman8196    9.5.2017 13:17 stuntman

@ odpověď na komentář od lara:Tak ty si riadne naivný. :-D :-D Kde máš záruku, že to sú kľúče z CZ? Tie ceny sú rovnaké ako na iných zahraničných shopoch s lacnými kľúčmi. Vsadím krk, že to nakupujú tam a potom to predávajú v CZ.

lara napsal:odkaz ] neříkám že steam nemám mám protože i krabicové verze se tak instalují ale kdyby ne tak by sem ho v životě neměl ty bugy co ted předvídí to je humus shop mysllim tzen v odkaze například

lara   1x   nikde jsem nenašel zmínky o černotě všichni si jej vychvalují sám tam občas něco nakoupím a vše funguje v pořádkularalara56879    8.5.2017 23:35 lara

@ odpověď na komentář od Lazy:nikde jsem nenašel zmínky o černotě všichni si jej vychvalují sám tam občas něco nakoupím a vše funguje v pořádku

Lazy napsal:Zajimavy odkaz, ofiko digi shopy s klici u nas co sem vedel sou MUVE a XZONE u tohoto cos postoval si teda jisty nejsem.

Lazy    Zajimavy odkaz, ofiko digi shopy s klici u nas co sem vedel sou MUVE a XZONE u tohoto cos postoval si teda jisty nejsem.Lazylazy34358    8.5.2017 22:39 Lazy

@ odpověď na komentář od lara:Zajimavy odkaz, ofiko digi shopy s klici u nas co sem vedel sou MUVE a XZONE u tohoto cos postoval si teda jisty nejsem.

lara napsal:odkaz ] neříkám že steam nemám mám protože i krabicové verze se tak instalují ale kdyby ne tak by sem ho v životě neměl ty bugy co ted předvídí to je humus shop mysllim tzen v odkaze například

lara    s g2a nesouhlasím to je nelegální černý trhlaralara56879    8.5.2017 22:25 lara

@ odpověď na komentář od PORNOHEREC:s g2a nesouhlasím to je nelegální černý trh

PORNOHEREC napsal:z valve se stali korporátní svině (to už byli dávno akorát ted se ukázali v celé svojí kráse) , jakmile jim vyšli bedničky stoupají dál po žebříčku. Tohle se dotkne hlavně g2a, sem zvědavej jak to pujde dál

lara (Pro hodnocení musíte být přihlášen  odkaz ] neříkám že steam nemám mám protože i krabicové verze se tak instalují ale kdyby ne tak by sem ho v životě neměl ty bugy co ted předvídí to je humus shop mysllim tzen v odkaze napříkladlaralara56879    8.5.2017 22:23 lara

@ odpověď na komentář od Lazy:odkaz ] neříkám že steam nemám mám protože i krabicové verze se tak instalují ale kdyby ne tak by sem ho v životě neměl ty bugy co ted předvídí to je humus shop mysllim tzen v odkaze například

Lazy napsal:Ktere digi shopy myslis?

Lazy    Ktere digi shopy myslis?Lazylazy34358    8.5.2017 22:19 Lazy

@ odpověď na komentář od lara:Ktere digi shopy myslis?

lara napsal:když nebereš od černého trhu tak ty klíče fungovat budou jsou klasické české digi hopy A NEJEDNÁ SE O ČERNÝ TRH a mají to levnější mnoho násob jak steam sám

Lazy   1x   Steam mam uz pres 8 let a sem snim naprosto spokojen, tak nevidim jediny duvod na nej nadavat+moznost refundu.Lazylazy34358    8.5.2017 22:18 Lazy

@ odpověď na komentář od lara:Steam mam uz pres 8 let a sem snim naprosto spokojen, tak nevidim jediny duvod na nej nadavat+moznost refundu.

lara napsal:to ne ale hodně mne zaráží tvůj přístup podporovat takovouhle VERBEŠ ? wtf ? : O

lara   1x   když nebereš od černého trhu tak ty klíče fungovat budou jsou klasické české digi hopy A NEJEDNÁ SE O ČERNÝ TRH a mají to levnější mnoho násob jak steam sámlaralara56879    8.5.2017 22:17 lara

@ odpověď na komentář od Lazy:když nebereš od černého trhu tak ty klíče fungovat budou jsou klasické české digi hopy A NEJEDNÁ SE O ČERNÝ TRH a mají to levnější mnoho násob jak steam sám

Lazy napsal:A ja nekde pisu ze je levny? :-D A tvoje levne klice fungovat casem nemusi (vlastni zkusenost) coz se u steamu (a ostatnich ofiko shopu) stat nemuze!

lara    to ne ale hodně mne zaráží tvůj přístup podporovat takovouhle VERBEŠ ? wtf ? : Olaralara56879    8.5.2017 22:15 lara

@ odpověď na komentář od Lazy:to ne ale hodně mne zaráží tvůj přístup podporovat takovouhle VERBEŠ ? wtf ? : O

Lazy napsal:A ja nekde pisu ze je levny? :-D

Lazy   1x   A ja nekde pisu ze je levny? :-D A tvoje levne klice fungovat casem nemusi (vlastni zkusenost) coz se u steamu (a ostatnich ofiko shopu) stat nemuze!Lazylazy34358    8.5.2017 22:14 Lazy

@ odpověď na komentář od lara:A ja nekde pisu ze je levny? :-D A tvoje levne klice fungovat casem nemusi (vlastni zkusenost) coz se u steamu (a ostatnich ofiko shopu) stat nemuze!

lara napsal:spadl si z višně ? : O steam je předražený zmetek já bych si přímo tam hru v životě nekoupil klíč který tam výde například na 300 kč jinde seženeš za 150 kč

lara    spadl si z višně ? : O steam je předražený zmetek já bych si přímo tam hru v životě nekoupil klíč který tam výde například na 300 kč jinde seženeš za 150 kčlaralara56879    8.5.2017 22:10 lara

@ odpověď na komentář od Lazy:spadl si z višně ? : O steam je předražený zmetek já bych si přímo tam hru v životě nekoupil klíč který tam výde například na 300 kč jinde seženeš za 150 kč

Lazy napsal:A jeste jedna uvaha, steam ma urcita pravidla, ktere se snazi kde kdo porusovat a vubec bych se nedivil, kdyby treba jednou steam zrusil klice uplne a jedina moznost by byla hru koupit primo na steamu. To bych chtel pak videt co by na to lidi rikali az by zacli treba mizet krabicovky a uplne zmizely lacine klice. Ja bych treba stim problem nemel vubec zadny a to at ma steam ceny jake chce (ma totiz taky slevy a refund) .

myscho    Nie, to je bugmyschomyscho20953    8.5.2017 20:12 myscho

@ odpověď na komentář od Ales:Nie, to je bug

Ales napsal:Valve jde hodne o penize, coz nam dokazuje vic a vic. Zdrazovani, mensi slevy, ted darky... Take nechapu, proc se mi kazdy den po spusteni Steam updatuje. To do klientu pridavaji novinky opravdu kazdy den?

Ales    Valve jde hodne o penize, coz nam dokazuje vic a vic. Zdrazovani, mensi slevy, ted darky... Take nechapu, proc se mi kazdy den po spusteni Steam updatuje. To do klientu pridavaji novinky opravdu kazdy den?Alesales29933    8.5.2017 19:02 Ales

Valve jde hodne o penize, coz nam dokazuje vic a vic. Zdrazovani, mensi slevy, ted darky... Take nechapu, proc se mi kazdy den po spusteni Steam updatuje. To do klientu pridavaji novinky opravdu kazdy den?Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

matezcz    jsou to buz*ranti :Dmatezczmatezcz36108    8.5.2017 17:23 matezcz

jsou to buz*ranti :D

Lazy   1x   Je to samozrejme ale napises toto :D "Ano ale zlavu určuje z ceny, ktorá bola pri vyjdení titulu, čo je nezmysel. "
A je uplne jedno jak dluho tam ta cena bude, kdyz ju tam vydavatel takovu necha :D Steam je PROSTREDNIK. Takovy posledni Deus EX mel na steamu cenu behem chvilky okolo 17e atd... zalezi proste na vydavateli.
Lazylazy34358
    8.5.2017 17:04
Lazy

@ odpověď na komentář od carhrozny:Je to samozrejme ale napises toto :D "Ano ale zlavu určuje z ceny, ktorá bola pri vyjdení titulu, čo je nezmysel. "
A je uplne jedno jak dluho tam ta cena bude, kdyz ju tam vydavatel takovu necha :D Steam je PROSTREDNIK. Takovy posledni Deus EX mel na steamu cenu behem chvilky okolo 17e atd... zalezi proste na vydavateli.

carhrozny napsal:"Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je"

:-D No to je samozrejmé . Vendetta - Curse of Raven's Cry stojí aj po takmer 2 rokoch na STEAME 50 eur a No Man's Sky po roku 60 eur. A aj stáť bude. S pevnou cenou sa na STEAME hýbe až keď hru nikto nekupuje :-D

PORNOHEREC   2x   z valve se stali korporátní svině (to už byli dávno akorát ted se ukázali v celé svojí kráse) , jakmile jim vyšli bedničky stoupají dál po žebříčku. Tohle se dotkne hlavně g2a, sem zvědavej jak to pujde dálPORNOHERECpornoherec29066    8.5.2017 17:01 PORNOHEREC

z valve se stali korporátní svině (to už byli dávno akorát ted se ukázali v celé svojí kráse) , jakmile jim vyšli bedničky stoupají dál po žebříčku. Tohle se dotkne hlavně g2a, sem zvědavej jak to pujde dál

carhrozny    "Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je"

:-D No to je samozrejmé . Vendetta - Curse of Raven's Cry stojí aj po takmer 2 rokoch na STEAME 50 eur a No Man's Sky po roku 60 eur. A aj stáť bude. S pevnou cenou sa na STEAME hýbe až keď hru nikto nekupuje :-D
carhroznycarhrozny27972
    8.5.2017 16:58
carhrozny

@ odpověď na komentář od Lazy:"Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je"

:-D No to je samozrejmé . Vendetta - Curse of Raven's Cry stojí aj po takmer 2 rokoch na STEAME 50 eur a No Man's Sky po roku 60 eur. A aj stáť bude. S pevnou cenou sa na STEAME hýbe až keď hru nikto nekupuje :-D

Lazy napsal:Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je, ne z te ktera tam byla pri vydani. Jestli sem to dobre pochopil. inak danou hru sezenez vzdy v ruzne cenove relaci, ae taky musis brat v potaz ze ne kazdy obchod je oficialni a nevis presne do ceho jdes a tech obchodu je drtiva vetsina s klici i kdyz se tvari seriozne a oficialne :D

Lazy   1x   Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je, ne z te ktera tam byla pri vydani. Jestli sem to dobre pochopil. Inak danou hru sezenes vzdy v ruzne cenove relaci, ale taky musis brat v potaz ze ne kazdy obchod je oficialni a nevis presne do ceho jdes a tech obchodu je drtiva vetsina s klici i kdyz se tvari seriozne a oficialne :D Pokud ti vyjde hra ktera +- stoji v ofiko shopech 1300-1500 a pak ji uvidis jinde za 800 tak tu asi neco smrdi :DLazylazy34358    8.5.2017 16:42 Lazy

@ odpověď na komentář od carhrozny:Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je, ne z te ktera tam byla pri vydani. Jestli sem to dobre pochopil. Inak danou hru sezenes vzdy v ruzne cenove relaci, ale taky musis brat v potaz ze ne kazdy obchod je oficialni a nevis presne do ceho jdes a tech obchodu je drtiva vetsina s klici i kdyz se tvari seriozne a oficialne :D Pokud ti vyjde hra ktera +- stoji v ofiko shopech 1300-1500 a pak ji uvidis jinde za 800 tak tu asi neco smrdi :DKomentář byl autorem naposledy upraven 8.5.2017 16:53

Původní verze před úpravami:Sleva na steamu je vzdy z ceny ktera tam aktualne je, ne z te ktera tam byla pri vydani. Jestli sem to dobre pochopil.

carhrozny napsal:Ano ale zlavu určuje z ceny, ktorá bola pri vyjdení titulu, čo je nezmysel. Príklad:
Hra Blackguards stojí na STEAME 29, 99 eura. Keď dajú aj zlavu 90% tak hra bude stáť 2, 99 eura. Kukni na heureku a hru zoženieš digitálne za 1, 83 eura. U nás, normálna aktivácia na STEAME. Druhý diel ešte nespadol pod 4, 99 ale u nás ho máš za 2, 76. O tom hovorím. Darmo je zlava 90% keď začiatočná cena je NEZMYSELNA.

O autorovi blogu

FireWolf
FireWolf
Muž, 24 let

Kdo jsem?

Amatérský spisovatel, amatérský překladatel, amatérský recenzent, amatérský blogger, amatérský tvůrce her, amatérský amatér a dle jednoho muže prý i nadsamec... :D

"There are no choices. Nothing but a straight line. The illusion comes afterwards, when you ask 'Why me?' and 'What if?'. When you look back and see the branches, like a pruned bonsai tree, or forked lightning. If you had done something differently, it wouldn't be you. It would be someone else looking back, asking a different set of questions." - Max Payne, Max Payne 2

Baví mě především RPG, FPS a logické hry (díky kterým si ověřím, že jsem stále velmi chytrý... :D), ale občas si zahraju nějakou oddychovku.

Desítku dávám jen hrám, které mě baví od začátku do konce, naprosto mě pohltí a jsou v mých očích perfektní.

"Nothing is more badass than treating a woman with respect." - Mr. Torgue, Borderlands 2

Nejočekávanější hry:

  • Mount and Blade 2: Bannerlord
  • Serious Sam 4
  • Alan Wake 2
  • Nový Wolfenstein
  • Finding Paradise
  • Vampyr
  • The Sinking City
Založit herní BLOG