Uživatel nepřihlášen
Doupě ohnivého vlka
RSS kanál blogu
Píše: FireWolf - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Doupě ohnivého vlka

Condemned: Criminal Origins - Se7en v herní podobě

Sobota 29.7.2017 19:44 - Autor: FireWolf
To se mi líbí

Condemned: Criminal Origins - Se7en v herní podoběJsme zvyklí, že většina her projde kvalitativním sítem, kdy jen ty opravdu parádní kousky dostanou své speciální místo na výsluní. Bohužel přes tohle síto občas neproniknou tituly, které by si to zasloužily. Krásným příkladem je hra Condemned, na kterou mě upozornil a přes svou knihovnu mi nasdílel můj velmi dobrý přítel Rohlík. Nebýt něj, tak bych si tuhle hru snad nikdy nezahrál, což by byla vážně škoda.

Začátek hry.
Začátek hry.
První místo činu.
První místo činu.

Se7en a F.E.A.R.

Už samotné intro člověka uhrane, protože vizuálně dost připomíná začátek parádního filmu Se7en (v češtině Sedm). V deseti kapitolách hrajeme za policistu Ethana Thomase, který sleduje sériového vraha. Bohužel po Ethanovi jde i policie, takže jeho vyšetřování probíhá o dost složitěji. Moc tomu nenapomáhá ani spodina vašeho krásného města, která se kvůli dosud nezjištěným příčinám zbláznila a jde každému živáčkovi po krku. Vy sami trpíte halucinacemi, což má za následek několik hororových či napínavých okamžiků.

Můj nejoblíbenější level ve hře - obchoďák.
Můj nejoblíbenější level ve hře - obchoďák.

Condemned je totiž detektivka smíchaná s hororem. Druhý jmenovaný prvek se tu povedl na jedničku a není divu, když za celou hrou stojí Monolith. Zpočátku tu je dost napínavá a hororová atmosféra, čeká na vás i pár lekaček a šokujících scén. Líbilo se mi, jak je každá z deseti lokací jiná a nejlepší je dle mě obchod, kde je hromada mlčenlivých figurín. Hra se opravdu nebojí ukázat násilí a očekávejte i sprosté nadávky vztahující se na vás. Také tu dost často naleznete části těl, což naštěstí nepůsobí tak odpudivě, protože je hra dost stará a tak textury nejsou moc detailní.

Pocit z hororu bohužel zmizí zhruba ve 2/3 hry, ale to nic nemění na tom, že i poté budete napjatí. Za obrovský klad označuji příběh, který je celkem nečekaně hodně kvalitní a děj se neustále vyvíjí, tudíž i v tomhle je motivace dohrát Condemned až do konce. Ten je bohužel lehce otevřený a druhý díl sice vyšel, ale jen na konzole.

Část školy.
Část školy.
A takhle vypadá školní kuchyně... Ehm.
A takhle vypadá školní kuchyně... Ehm.

Páčidlo nebo trubku?

Hororovu atmosféru podporuje systém soubojů. Vaše postava se naštěstí může bránit té hromadě nepřátel, ale neočekávejte moc klasické zbraně. Sice tu máte pár palných (pistole, dva druhy brokovnice, samopal a puška), ale ty mají málo nábojů a vyplatí se je použít a poté si vzít některou z chladných. Zbraně na blízko jsou totiž alfou a omegou soubojového systému. Je jich tu strašná hromada, od několika druhů trubek, přes páčidlo, sekeru, kladivo až po takové rarity, jako je hořící poleno, dvířka od skříňky nebo ruka figuríny. Ano, ruka figuríny!

Každá z těchto zbraní má různé atributy, takže se vyplatí testovat, co vám sedne nejlépe. Já měl zpočátku slabost pro méně silné, ale zato rychlé zbraně. Ke konci, kdy ale je nepřátel více a jsou těžší, jsem sáhl po silnějších kouscích. Parádní je, že díky tomu, že v jeden moment můžete mít u sebe pouze jednu zbraň, vás hra nutí taktizovat. Vezmete si pistoli se dvěma náboji nebo radši nějakou chladnou zbraň? Co když za rohem čeká nepřítel s brokovnicí? Kromě vaší hlavní zbraně budete mít i taser, kterým můžete nepřátele na pár sekund omráčit a vzít jim zbraň. Taser se nabíjí celkem pomalu, takže jakmile přijdou na řadu skupinky nepřátel, není to taková ultimátní pomůcka k ulehčení hry. Jak jsem psal již výše, každá ze zbraní má 4 atributy a to: síla, obrana, rychlost a dosah. S každou zbraní se můžete i bránit, ale musíte vychytat onen správný okamžik, kdy tak učinit, což je super. Pokud se vám to povede, na chvíli tím omráčíte nepřítele.

Chladné zbraně jsou překvapivě hodně důležité.
Chladné zbraně jsou překvapivě hodně důležité.
Palné zbraně mají naopak jen malý význam.
Palné zbraně mají naopak jen malý význam.

Dost často navíc budete k postupu hrou potřebovat určitou zbraň. Třeba musíte rozsekat dveře sekerou nebo použít páčidlo. Na začátku každé nové kapitoly navíc začínáte s prázdnýma rukama, takže to je mnohdy dost napínavé. Co se týče nepřátel, je jich tu jen pár druhů, v drtivé většině případů tu na vás čekají feťáci a vrahové, kteří se pomátli, popadli nejbližší zbraň a jdou si prohlédnout váš mozek zvenčí. Líbilo se mi, jak mají ty stejné možnosti jako vy, takže se také brání, někdy i odběhnou pryč do úkrytu a poté na vás vyskočí.

K hratelnosti bych ještě dodal, že tu klasicky používáte lékárničky, které si ale nemůžete vzít sebou (na obtížnost normal jsem jich tu měl celkem přebytek), máte u sebe neomezenou svítilnu a hru lze ukládat kdykoliv. I když se i sama ukládá na určitých místech. Někomu by mohl vadit pomalejší pohyb postavy nebo sprint, který je téměř k ničemu, ale zrovna mě to vůbec nevadilo, protože takové je tempo Condemned. Pomalé, rozvážné a hlavní hrdina musí pečlivě volit další krok. Také jste detektivem, takže sem tam sbíráte důkazy, což je velmi příjemné osvěžení hratelnosti. Tyto minihry, dá-li se to tak nazvat, jsou dětsky jednoduché, stačí jen zmáčknout klávesu T, kýžený důkaz a potvrdit.

Dost často si budete povídat přes mobil.
Dost často si budete povídat přes mobil.
Takhle vypadá sběr důkazů.
Takhle vypadá sběr důkazů.

Technicky zastaralá

Už když hra vyšla před dvanácti lety, byla graficky zaostalá. Sám za sebe ale můžu říct, že mi to tak ani nepřišlo a když odhlédnu od modelů postav (které jsou otřesné), tak hra vypadá i v dnešní době dobře. Pomáhá tomu především velmi omezená paleta barev, kdy je hra dost temná. Místy byla jakoby přepálená, ale jinak ke grafické stránce nemám žádné výtky. Co se týče hudby, ta je parádní, o tom nemá cenu diskutovat. Stačí si poslechnout již skladbu v menu a bude vám běhat mráz po zádech.

Kapitolou samou o sobě jsou zvuky. Jedním slovem jsou fantastické. Nevím, jestli to byl bug (u části s vlakem vím, že byl, ale o tom níže), ale občas je hra potichu a vy tak slyšíte jen zvuky. Dupot nepřátel. Hlasy. Křik. Řinčení rozbíjených věcí. Hlasité oddechování nepřátel. Strašně dobře vás hra díky tomu pohltí a vzpomínám si, jak na začátku hry telefonujete s jedním člověkem a jen slyšíte, jak někdo dupe a přibližuje se k vám. Brrr.

Hra umí i přes své stáří vykouzlit určité zajímavé momenty.
Hra umí i přes své stáří vykouzlit určité zajímavé momenty.
Předposlední kapitola v opuštěném domě je dost zajímavá.
Předposlední kapitola v opuštěném domě je dost zajímavá.

Co se týče optimalizace, nemá cenu mluvit o tom, že mi hra jela perfektně. Nebo možná i má, jelikož na Steamu jsem narazil na lidi se spoustou různých potíží, které se mi vyhnuly obloukem. Mě se pouze sekla hra, a to dvakrát hned na začátku druhé kapitoly. Pak jela jako po másle, s výjimkou bugu, kdy nejde zvuk. Bylo to u části s vlakem a existuje na to i fix (lze stáhnout na Steamu v návodech).

Sečteno a podtrženo, Condemned jsem si opravdu hodně užil a neměl jsem s ní téměř žádný problém. Zpočátku mi nevyhovovala délka hry, která se pohybuje kolem sedmi hodin, ale na druhou stranu by pár hodin navíc znamenalo vatu a to by hru akorát shodilo. Monolith prostě tyhle typy her umí a jsem rád, že jsem se o Condemned dozvěděl a dostal šanci si ji zahrát.

Hru si můžete pořídit za deset euro na Steamu.

Odejděte...
Odejděte...
Hodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
Líbí se mi
  • napínavý příběh
  • hutná atmosféra
  • systém soubojů a hromada různých zbraní na blízko
  • každá kapitola nabízí jinou lokaci
  • parádní zvuky
  • vyhovující délka hry
Vadí mi
  • zastaralé grafické zpracování
  • pár bugů
  • dvojka nevyšla na PC
Verdikt: Pokud máte rádi detektivky, horory nebo mix obojího, rozhodně si zahrajte i tuhle hru. Je to takový zapadlý klenot od Monolithu, který nabízí zajímavý příběh, parádní souboje s chladnými zbraněmi a hodně hutnou atmosféru.
Tisk
Hodnocení:
( Zbývají 4 hlasy pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Condemned: Criminal Origins - Se7en v herní podobě
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
silenyhrac   1x   Já se na to dívám trochu jinak. Taky mi vadí, když hry na PC konzolovatí, ale pokud to není extrémně patrné, užívám si je i tak. Proč? Protože není příliš na výběr. Fear je jednou z mých nej her, takže z toho univerza chci víc. Co mi tedy zbývá? Jsou tu datadisky k jedničce, o něco horší dvojka, o ještě něco horší trojka (ale pořád to má tu správnou, ponurou atmosféru a hrát se dá i s horší AI a vlastně se vším horším) . A ještě tedy výborný Condemned (v něm mi nic extra nevadí) . Víc toho asi není.silenyhracsilenyhrac11429    1.8.2017 23:26 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Já se na to dívám trochu jinak. Taky mi vadí, když hry na PC konzolovatí, ale pokud to není extrémně patrné, užívám si je i tak. Proč? Protože není příliš na výběr. Fear je jednou z mých nej her, takže z toho univerza chci víc. Co mi tedy zbývá? Jsou tu datadisky k jedničce, o něco horší dvojka, o ještě něco horší trojka (ale pořád to má tu správnou, ponurou atmosféru a hrát se dá i s horší AI a vlastně se vším horším) . A ještě tedy výborný Condemned (v něm mi nic extra nevadí) . Víc toho asi není.

Mr.Lolendo napsal:Tahle hra je exemplárním příkladem úpadku her a mizérie portů z konzol na PC. Kvalita mezi pc verzi FEAR a pc verzi Condemned je propastná. Samotná optimalizace a kvalita grafiky posílá Condemned do roku 2003 místo 2005.
Tahle hra reprezentuje skoro vše co dnes na hrách nesnáším.

silenyhrac    Podle mě, ty po zemi lezoucí potvory, Monolith je vytvořil pro Condemned a pak využil i ve Fearu 2, kde strašně rychle běhají zafačované v obvazech. A vůbec, Condemned a Fear tvoří jakoby stejné univerzum, jen ve Fearu má hráč přístup ke střelným zbraním v průmyslových komplexech, kdežto v Condemned se pohybuje o "level níž" v nuzných, zatuchlých perifériích, kde bere zavděk vodovodní trubkou. Jinak ale ponurost, hudba, efekty, super AI ... to všechno je tam obdobné. Prostě, kdyby hlavní hrdina Fearu přelezl zeď kompelxu, dostal by se do ghetta z Condemned a obráceně ;-)silenyhracsilenyhrac11429    1.8.2017 23:24 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Phillios191:Podle mě, ty po zemi lezoucí potvory, Monolith je vytvořil pro Condemned a pak využil i ve Fearu 2, kde strašně rychle běhají zafačované v obvazech. A vůbec, Condemned a Fear tvoří jakoby stejné univerzum, jen ve Fearu má hráč přístup ke střelným zbraním v průmyslových komplexech, kdežto v Condemned se pohybuje o "level níž" v nuzných, zatuchlých perifériích, kde bere zavděk vodovodní trubkou. Jinak ale ponurost, hudba, efekty, super AI ... to všechno je tam obdobné. Prostě, kdyby hlavní hrdina Fearu přelezl zeď kompelxu, dostal by se do ghetta z Condemned a obráceně ;-)Komentář byl autorem naposledy upraven 1.8.2017 23:41

Původní verze před úpravami:Podle mě, ty po zemi lezoucí potvory, Monolith je vytvořil pro Condemned a pak je využil i ve Fearu 2, kde strašně rychle běhají zafačované v obvazech. A vůbec, Condemned a Fear tvoří jakoby stejné univerzum, jen ve Fearu má hráč přístup ke střelným zbraním v průmyslových komplexech, kdežto v Condemned se pohybuje o "level níž" v nuzných, zatuchlých perifériích, kde bere zavděk vodovodní trubkou. Jinak ale ponurost, hudba, efekty, super AI ... to všechno je tam obdobné. Prostě, kdyby hlavní hrdina Fearu přelez zeď kompelxu, dostal by se do ghetta z Condemned a obráceně ;-)

Phillios191 napsal:Na hru jsem tehdy narazil tuším v Levelu skrze demo a od první chvíle, kdy jsem hru zapl jsem věděl, že "na tomhle něco bude" a moje slova se následně v plné verzi dokonale potvrdila. Demo bylo tehdy přesně ze začátku hry, kdy jde detektiv na průzkum místa činu s podivně rozmístěnými figurínami a bylo tedy k vidění vyšetřování pomocí forenzní techniky - podobně jako v nějaké kriminálce LA apod. V recenzi popisovaný systém soubojů a AI nepřátel je podle mě dodnes velmi originální a má něco svého. Dodnes si pamatuji na level ve škole s tamní kuchařkou (snad to byla ona) , jak jsem hrál obíhačku kolem stolu se sekáčkem a snažil jsem se jí sundat. Velmi se mi líbily stísněné prostory metra a kanalizací, které podtrhovaly deprimující atmosféru a nevyzpytatelné jumpscary z nichž jeden ze startu hry mi málem zajistil nové spodní prádlo. Nejvíc jsem se asi bál v předposledním levelu, kdy hráč musí sledovat podivné nápisy na zdech celého obřího baráku a zjistit jejich význam. To neustálé chození do podzemní části s neustále se spawnujícími po zemi lezoucími ohyzdnými potvorami bylo něco nechutného a člověk se musel mít neustále na pozoru a hlavně poslouchat zvuky, které sloužily jako varování před další várkou záplavy červené barvy na vašem monitoru. Celkově koncept a příběh hry je něco, co v tomto žánru stále dost chybí a mistrům z Monolith se tehdy podařil skvělý počin. Oni už ty horory mají prostě v krvi a jejich dvorní skladatel, Mr. Grigg vždy zajistí kvalitní hororové ambienty, které hráče nenechají vydechnout.

Mr.Lolendo    Tahle hra je exemplárním příkladem úpadku her a mizérie portů z konzol na PC. Kvalita mezi pc verzi FEAR a pc verzi Condemned je propastná. Samotná optimalizace a kvalita grafiky posílá Condemned do roku 2003 místo 2005.
Tahle hra reprezentuje skoro vše co dnes na hrách nesnáším.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    1.8.2017 17:38
Mr.Lolendo

Tahle hra je exemplárním příkladem úpadku her a mizérie portů z konzol na PC. Kvalita mezi pc verzi FEAR a pc verzi Condemned je propastná. Samotná optimalizace a kvalita grafiky posílá Condemned do roku 2003 místo 2005.
Tahle hra reprezentuje skoro vše co dnes na hrách nesnáším.

Phillios191   1x   Na hru jsem tehdy narazil tuším v Levelu skrze demo a od první chvíle, kdy jsem hru zapl jsem věděl, že "na tomhle něco bude" a moje slova se následně v plné verzi dokonale potvrdila. Demo bylo tehdy přesně ze začátku hry, kdy jde detektiv na průzkum místa činu s podivně rozmístěnými figurínami a bylo tedy k vidění vyšetřování pomocí forenzní techniky - podobně jako v nějaké kriminálce LA apod. V recenzi popisovaný systém soubojů a AI nepřátel je podle mě dodnes velmi originální a má něco svého. Dodnes si pamatuji na level ve škole s tamní kuchařkou (snad to byla ona) , jak jsem hrál obíhačku kolem stolu se sekáčkem a snažil jsem se jí sundat. Velmi se mi líbily stísněné prostory metra a kanalizací, které podtrhovaly deprimující atmosféru a nevyzpytatelné jumpscary z nichž jeden ze startu hry mi málem zajistil nové spodní prádlo. Nejvíc jsem se asi bál v předposledním levelu, kdy hráč musí sledovat podivné nápisy na zdech celého obřího baráku a zjistit jejich význam. To neustálé chození do podzemní části s neustále se spawnujícími po zemi lezoucími ohyzdnými potvorami bylo něco nechutného a člověk se musel mít neustále na pozoru a hlavně poslouchat zvuky, které sloužily jako varování před další várkou záplavy červené barvy na vašem monitoru. Celkově koncept a příběh hry je něco, co v tomto žánru stále dost chybí a mistrům z Monolith se tehdy podařil skvělý počin. Oni už ty horory mají prostě v krvi a jejich dvorní skladatel, Mr. Grigg vždy zajistí kvalitní hororové ambienty, které hráče nenechají vydechnout.Phillios191phillios19113081    1.8.2017 15:44 Phillios191

Na hru jsem tehdy narazil tuším v Levelu skrze demo a od první chvíle, kdy jsem hru zapl jsem věděl, že "na tomhle něco bude" a moje slova se následně v plné verzi dokonale potvrdila. Demo bylo tehdy přesně ze začátku hry, kdy jde detektiv na průzkum místa činu s podivně rozmístěnými figurínami a bylo tedy k vidění vyšetřování pomocí forenzní techniky - podobně jako v nějaké kriminálce LA apod. V recenzi popisovaný systém soubojů a AI nepřátel je podle mě dodnes velmi originální a má něco svého. Dodnes si pamatuji na level ve škole s tamní kuchařkou (snad to byla ona) , jak jsem hrál obíhačku kolem stolu se sekáčkem a snažil jsem se jí sundat. Velmi se mi líbily stísněné prostory metra a kanalizací, které podtrhovaly deprimující atmosféru a nevyzpytatelné jumpscary z nichž jeden ze startu hry mi málem zajistil nové spodní prádlo. Nejvíc jsem se asi bál v předposledním levelu, kdy hráč musí sledovat podivné nápisy na zdech celého obřího baráku a zjistit jejich význam. To neustálé chození do podzemní části s neustále se spawnujícími po zemi lezoucími ohyzdnými potvorami bylo něco nechutného a člověk se musel mít neustále na pozoru a hlavně poslouchat zvuky, které sloužily jako varování před další várkou záplavy červené barvy na vašem monitoru. Celkově koncept a příběh hry je něco, co v tomto žánru stále dost chybí a mistrům z Monolith se tehdy podařil skvělý počin. Oni už ty horory mají prostě v krvi a jejich dvorní skladatel, Mr. Grigg vždy zajistí kvalitní hororové ambienty, které hráče nenechají vydechnout.

silenyhrac    Dle mého, atmosféru, o kterou se dnes snaží Outlast 2, už zdařile realizoval před více jak deseti lety právě Condemned svým velkolepým nočním finálem na farmě ozařované ohni s boss battlem ve stodole ... jen, jak je v článku uvedeno, konec nezodpoví vše, takže není jasné, oč ve hře šlo.silenyhracsilenyhrac11429    31.7.2017 08:53 silenyhrac

@ odpověď na komentář od Strec:Dle mého, atmosféru, o kterou se dnes snaží Outlast 2, už zdařile realizoval před více jak deseti lety právě Condemned svým velkolepým nočním finálem na farmě ozařované ohni s boss battlem ve stodole ... jen, jak je v článku uvedeno, konec nezodpoví vše, takže není jasné, oč ve hře šlo.Komentář byl autorem naposledy upraven 31.7.2017 09:54

Původní verze před úpravami:Dle mého, atmosféru, o kterou se dneska snaží Outlast 2, už zdařile realizoval před více jak deseti lety právě Condemned svým velkolepým nočním finálem na farmě ozařované ohni s boss battlem ve stáji ... jen, jak je v článku uvedeno, konec nezodpoví vše, takže není jasné, oč ve hře šlo.

Strec napsal:Hral jsem v době vydání a pecka. Na tu dobu byla grafika víc než pěkná a atmosféra dost intenzivní. Jen si už pořádně nevybavuju vyznění konce. Už je to přeci jen nějaké rok.

Strec   1x   Hral jsem v době vydání a pecka. Na tu dobu byla grafika víc než pěkná a atmosféra dost intenzivní. Jen si už pořádně nevybavuju vyznění konce. Už je to přeci jen nějaké rok.Strecstrec4311    31.7.2017 01:49 Strec

Hral jsem v době vydání a pecka. Na tu dobu byla grafika víc než pěkná a atmosféra dost intenzivní. Jen si už pořádně nevybavuju vyznění konce. Už je to přeci jen nějaké rok.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

silenyhrac    Zajímavé, že tato hra je často titulována coby "zapomenutý klenot", tj. že není tak známá, jak by si vzhledem ke svým kvalitám zasloužila. Tuhle teorii potvrzuješ skvělým článkem ty i Zing, neb hře zde chybí vlastní karta.

A vlastně ji potvrzuji i já, protože jsem se ke hře dostal skrze Fear, ve kterém na mě vedle gunplaye a AI zapůsobila atmosféra. Konkrétně světa, stíny, jiskry, dýmy v potemnělém prostředí => zjistil jsem, že je má na svědomí LithTech engine od Monolithu. A jeho verze zvaná Jupiter EX byla použita jak pro Fear 1, 2 tak pro Condemned 1, 2 (vylepšená verze pak pro Middle-earth: Shadow 1, 2) .

Condemned 2 jsem si kvůli jedničce chtěl vždy zahrát, ale nemám konzoli. Nicméně, jako se mi víc líbí Fear 1 než Fear 2 (byť obě jsou dobré) , podobně na tom asi bude Condemned a jeho pokračování. Ve Fearu 2 došlo k odklonu od PC a příklonu ke konzolím se všemi z toho plynoucími negativy pro PC hráče. U Condemned 2 to bude asi podobné (z recenzí si jen pamatuji, že dvojka je oproti jedničce pojata akčněji - s větším důrazem na automatické zbraně) .
silenyhracsilenyhrac11429
    30.7.2017 23:48
silenyhrac

Zajímavé, že tato hra je často titulována coby "zapomenutý klenot", tj. že není tak známá, jak by si vzhledem ke svým kvalitám zasloužila. Tuhle teorii potvrzuješ skvělým článkem ty i Zing, neb hře zde chybí vlastní karta.

A vlastně ji potvrzuji i já, protože jsem se ke hře dostal skrze Fear, ve kterém na mě vedle gunplaye a AI zapůsobila atmosféra. Konkrétně světa, stíny, jiskry, dýmy v potemnělém prostředí => zjistil jsem, že je má na svědomí LithTech engine od Monolithu. A jeho verze zvaná Jupiter EX byla použita jak pro Fear 1, 2 tak pro Condemned 1, 2 (vylepšená verze pak pro Middle-earth: Shadow 1, 2) .

Condemned 2 jsem si kvůli jedničce chtěl vždy zahrát, ale nemám konzoli. Nicméně, jako se mi víc líbí Fear 1 než Fear 2 (byť obě jsou dobré) , podobně na tom asi bude Condemned a jeho pokračování. Ve Fearu 2 došlo k odklonu od PC a příklonu ke konzolím se všemi z toho plynoucími negativy pro PC hráče. U Condemned 2 to bude asi podobné (z recenzí si jen pamatuji, že dvojka je oproti jedničce pojata akčněji - s větším důrazem na automatické zbraně) .Komentář byl autorem naposledy upraven 31.7.2017 00:14

Původní verze před úpravami:Zajímavé, že tato hra je často titulována coby "zapomenutý klenot", tj. že není tak známá, jak by si vzhledem ke svým kvalitám zasloužila. Tuhle teorii potvrzuješ skvělým článkem ty i Zing, neb hře zde chybí vlastní karta.

Já se ke hře dostal díky Fearu, ve kterém na mě vedle gunplaye a AI zapůsobila atmosféra. Konkrétně světa, stíny, jiskry, dýmy v potemnělém prostředí => zjistil jsem, že je má na svědomí LithTech engine od Monolithu. A jeho verze zvaná Jupiter EX byla použita jak pro Fear 1, 2 tak pro Condemned 1, 2 (vylepšená verze pak pro Middle-earth: Shadow 1, 2) .

Condemned 2 jsem si kvůli jedničce chtěl vždy zahrát, ale nemám konzoli. Nicméně, jako se mi víc líbí Fear 1 než Fear 2 (byť obě jsou dobré) , podobně na tom asi bude Condemned a jeho pokračování. Ve Fearu 2 došlo k odklonu od PC a příklonu ke konzolím se všemi z toho plynoucími negativy pro PC hráče. U Condemned 2 to bude asi podobné (z recenzí si jen pamatuji, že dvojka je oproti jedničce pojata akčněji - s větším důrazem na automatické zbraně) .

O autorovi blogu

FireWolf
FireWolf
Muž, 24 let

Kdo jsem?

Amatérský spisovatel, amatérský překladatel, amatérský recenzent, amatérský blogger, amatérský tvůrce her, amatérský amatér a dle jednoho muže prý i nadsamec... :D

"There are no choices. Nothing but a straight line. The illusion comes afterwards, when you ask 'Why me?' and 'What if?'. When you look back and see the branches, like a pruned bonsai tree, or forked lightning. If you had done something differently, it wouldn't be you. It would be someone else looking back, asking a different set of questions." - Max Payne, Max Payne 2

Baví mě především RPG, FPS a logické hry (díky kterým si ověřím, že jsem stále velmi chytrý... :D), ale občas si zahraju nějakou oddychovku.

Desítku dávám jen hrám, které mě baví od začátku do konce, naprosto mě pohltí a jsou v mých očích perfektní.

"Nothing is more badass than treating a woman with respect." - Mr. Torgue, Borderlands 2

Nejočekávanější hry:

  • Mount and Blade 2: Bannerlord
  • Serious Sam 4
  • Alan Wake 2
  • Nový Wolfenstein
  • Finding Paradise
  • Vampyr
  • The Sinking City
Založit herní BLOG