Uživatel nepřihlášen
Doupě ohnivého vlka
RSS kanál blogu
Píše: FireWolf - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Doupě ohnivého vlka

Speciál o herní sérii F.E.A.R.

Pátek 11.8.2017 14:08 - Autor: FireWolf
To se mi líbí

Speciál o herní sérii F.E.A.R.Herní sérii FEAR (nebudu tu psát název s tečkami, protože to je otrava) si myslím, že není ani potřeba představovat. Ve své době sbíral první díl extrémně vysoká hodnocení a byl považován za jeden z vrcholů FPS žánru. Nakonec jsme se dočkali pár dalších dílů, u kterých už kvalita byla o něco horší. Vše zpečetil třetí díl, jenž je jednoduše řečeno sračka. Já sám jsem před lety dvakrát zkoušel jedničku, ale vždy jsem to po pár minutách přestal hrát. Protože jsem se bál. Když jsem tedy nedávno dohrál Condemned: Criminal Origins od Monolithu, rozhodl jsem se navrátit i k FEARu a zkusit si projít úplně celou sérii a zhodnotit každý titul. Jsem člověk touhle sérií nepolíbený, kromě druhého dílu, který jsem dohrál před čtyřmi lety, takže jsem si říkal, že bude zajímavé vidět, jak si ty hry povedou v dnešní době.

FEAR

Hra, která to všechno odstartovala. První FEAR byl známý především díky velice kvalitní AI nepřátel, zpomalování času a mixu akční hry s hororem. Ve hře se vžijete do kůže tzv. Point Mana, který je členem zvláštní jednotky FEAR. Vaším hlavním úkolem je zajmout Paxtona Fettela, který telekineticky ovládá armádu vojáků Replika. Postupem času pochopíte, že tu jde ale o něco více, jelikož sem tam narazíte na malou černovlasou holčičku v červených šatech - Almu. Příběh, který má zajímavý rozjezd a ještě zajímavější konec, je bohužel o ničem. Ze všech dvanácti kapitol je po celých deset vaším hlavním úkolem najít Fettela. Celou dobu jsem čekal, kdy se do toho konečně vmísí i Alma, která tu slouží pouze jako strašák. Stalo se tak až ke konci a jsme tam svědky několika zajímavých scén, jenže pak už je najednou konec hry. Sám Fettel není ani moc zajímavá postava a příběh je do jisté míry vyprávěn spíše přes nepovinné poslouchání rozhovorů přes telefon, díky čemuž můžete přijít o velký kus podstatných informací.



Ani s tím hororem to není tak žhavé, jak se na první pohled může zdát. První tři kapitoly tu je několik zajímavých lekaček, bohužel poté už je to jen nuda a opakování toho samého principu. Předměty náhodně padají samy od sebe, sem tam vidíte někde procházet Almu nebo Fettela. Pak na vás vybafne něco, prostě klasika, které ale velmi brzy dojde dech a vy se bát už nebudete. A to říkám jako člověk, který se bojí hromady věcí. Někdo může namítnout, že je atmosféra hustá a jde tu o ni. Což je pravda, atmosféra je vynikající a neustálé napětí ve vzduchu by se dalo krájet, ale to nic nemění na faktu, že tohle je spíše způsobeno vaší nevědomostí. Nevíte, co se tu děje a to vás děsí.

I když se může zdát dle předchozích dvou odstavců, že jsem si hru vůbec neužil, opak je pravdou. A to především díky soubojům. Zpomalení času je parádní, taktéž efekty jsou super a pocit ze střelby nemůže být lepší. Hlavně brokovnice je smrtonosná zbraň, která zblízka nadělá z nepřátel krvavou kaši. Inteligence vašich protivníků je na vysoké úrovni a nebál bych se říct, že i v dnešní době zastíní většinu FPS her. Do jisté míry tu jde zničit i prostředí, takže po frenetické přestřelce jsou všude nejen mrtvoly, ale také hromada zničených věcí.



Souboje s nepřáteli jsou prostě lahůdka. Kryjí se, pomáhají si, snaží se vás obejít, případně dostat granátem z krytu. Případně si sami vytvoří kryt převrácením nábytku, což je věc, kterou jsem snad v žádné jiné hře neviděl. Zbraní tu jsou různé druhy a nejvíce mi na tom vadil fakt, že u sebe můžete v jeden okamžik mít pouze tři. Což sice vyžaduje trochu taktizování, na druhou stranu je to otrava. Léčení probíhá přes lékárničky, které sbíráte a můžete jich u sebe mít až deset. Hrál jsem hru na střední obtížnost a v drtivé většině případů jsem měl onen maximální počet. Životy i vaše reflexy můžete postupně permanentně zvyšovat díky injekcím, které naleznete při prozkoumávání lokací. U soubojového systému mi vadilo snad jen pár druhů nepřátel, především létající drony, které byly až příliš silné. Jak jsem za celou hru neměl moc problémů, tak tohle byly okamžiky, kdy jsem umíral dost často, protože jejich lasery mi ubíraly hromadu životů.



Bohužel, hra má ještě jeden obrovský problém. Trpěl jsem díky lokacím. Ty jsou neustále stejné - kanceláře, různé uzavřené komplexy, šeď, nuda a nebýt zábavného střílení, asi bych i přestal hrát. Stačí se podívat třeba na takové Half Life 2, kde každá kapitola nabízela jiné prostředí, jinou hratelnost a bylo to super oživení. Zde se nic takového nekoná, neustále jen procházíte nudnými koridory a po čase vás to začne dost nudit. Hře by prostě neuškodilo, kdybyste se sem tam podívali i na jiná místa, než do kanceláří, laboratoří apod.

Jak bych tedy ohodnotil první díl FEAR série? I přes to, že jsem zde vypíchl hodně záporů, si myslím, že v dnešní době má stále co nabídnout a hru jsem si užil. Nebyl to rozhodně nejlepší FPS titul, jaký jsem kdy hrál. Příběh byl o ničem, hororové prvky se skládaly jen z trapných lekaček, sterilnost prostředí hře také moc nepomohla. Na druhou stranu tu je ale kvalitní soubojový systém, parádní AI nepřátel, hutnější atmosféra a zábava při hraní. Po 7,6 hodinách, kdy se dostavil konec (který je mimochodem dost otevřený), jsem si jasně řekl, že musím pokračovat dál v hraní ostatních titulů z této série. Osobně bych FEAR ohodnotil 8/10. Zda je to málo nebo moc, musí posoudit už každý z vás.



FEAR: Extraction Point

První ze dvou datadisků, které vyšly pro FEAR, nese výstižný název Extraction Point. Tento titul nebyl vytvořen Monolithem a při vydání druhého dílu byl označen za nekanonický (= nic z tohoto příběhu se vlastně nestalo ve světě FEARu). Příběh navazuje na konec jedničky a opět hrajete za Point Mana. Alma je venku, město zničené, vojáci Repliky vypnutí. A jelikož váš vrtulník havaroval, je vaším hlavním úkolem pomoct vašim dvěma parťákům a společně se dostat na místo, kde vás může vyzvednout jiný vrtulník. Uznávám, že příběh nemusí znít moc extra, ale líbil se mi o něco víc než v původní hře. Dost prostoru tu totiž dostane Alma. Na druhou stranu je tu oživení Fettela, což nedává vůbec smysl a měli jej radši nechat mrtvého.



Hratelnost je velmi podobná původnímu dílu, je tu pár nových nepřátel a celé se to stále hraje velmi dobře. Tento datadisk je o trochu těžší než základní hra, soubojů tu je celkem dost, což někdy může paradoxně nudit. Zklamaný jsem byl především z konce hry, kdy očekáváte velkou bitku, přitom na vás vyskočí ale jen pár vojáků a je konec hry. Ten je i po příběhové stránce hodně mizerný a celé to skončí zase otevřeně.

Co ale musím pochválit jsou lokace. Jak byly v prvním dílu nudné a opakující se, zde si projdete tolika různými místy, až jsem skoro vrněl blahem. Kostel, katakomby, přístav, metro, parkoviště - prostě nádhera. Díky tomu je tento titul o něco lepší, než FEAR. Extraction Point jsem hrál 3,6 hodin a dal bych mu hodnocení 8,5/10.



FEAR: Perseus Mandate

O rok později jsme se dočkali druhého datadisku, který pochází od stejných tvůrců jako ten předchozí. Taktéž je nekanonický, což ale v tomhle případě není ani škoda. Perseus Mandate se odehrává běhema  po původní hře, tentokrát se vžijete do kůže seržanta z druhého týmu FEAR. Úkolem vaší jednotky je posléze zajištění určité látky, kterou tu nebudu spoilerovat. Děj by sám o sobě byl i zajímavý, jenže velmi rychle degraduje a rozmělňuje se. Tahle hra snad jako jediná má šťastný a uzavřený konec. Zatímco u Point Mana je vysvětlena vaše schopnost zpomalovat čas celkem logicky, zde o tom nepadne ani jedna věta, takže nevíte, proč to umíte. S největší pravděpodobností vás upgradovali geny z Point Mana.

Tím, že se Perseus Mandate vrací na začátek příběhu, se vrací i staré chyby. Lokace jsou opět jednotvárné, což dost zamrzí. Co mě ale ještě více naštvalo bylo, když jsem si ke konci hry uvědomil, že tvůrci vykrádají sami sebe. Dočkáte se totiž i otevřenějších a zajímavějších lokací, jediný problém je v tom, že tyto byly v prvním datadisku! Dalším plivnutím do tváře je procházení levelu na jeho konec a poté opět na začátek a to stejnou cestou... Což je opravdu nuda a zbytečně se tím natahuje herní doba.

Hra má pár zajímavých okamžiků, například útěk před robotem byl super, bojování po boku parťáků nebo taktéž honička jednoho ze záporáků. A protože druhé jmenované bylo asi dostatečně cool, máte to tam hned dvakrát. Ani atmosféra hry či hororové prvky nejsou na takové úrovni, jako byly dřív. Tahle hra prostě není strašidelná a nedává smysl, aby vás Alma furt jen lekala a nechala být naživu, když ostatní s chutí zabíjí. Atmosféra je zředěna souboji, které jsou... no... je jich tu moc.



Chápu, že tohle je akční hra a tak tu jde o akci. Ta je navíc stále super, jen ty ingredience k úspěchu se lehce změnily a díky tomu se z prvotřídního zážitku stává noční můra, kdy si přejete, ať už je sakra konec. Za prvé je tu těch bojů až příliš moc. Pomalu na každém kroku na vás čeká nějaká potyčka, přestřelka a to dost často bez nějaké inovace, takže zabijete pár nepřátel, posunete se dál a opět zabijete skupinku nepřátel a takhle furt dokola. Druhým, možná i vážnějším problémem, jsou samotní nepřátelé. Hra se snaží být těžší než její předchůdci, což se jí daří. Bohužel to je dáno díky tomu, že tu je méně základních nepřátel a více těch těžších (už v prvním aktu se objevil nepřítel s hřebíkometem...) a každý z nepřátel má hromadu, ale opravdu hromadu životů. Souboje jsou tedy zdlouhavé a nudné.

Hru bych ohodnotil 4/10, je to fakt blbost a pokud můžete, vyhněte se tomuhle titulu. A pokud stále o ní přemýšlíte, vypíšu, jak probíhal konec hry. Jeden z nepřátel zakřičel, že na mě teď mají poslat vše, co mají. Čekal jsem tuhý souboj, který bude posledním. Tuhý byl, ale rozhodně ne poslední. O pár kroků dále jsem bojoval proti dalším dvěma skupinkám nepřátel. Pak následoval boss, který byl extrémně OP (má raketomet, hází 3 granáty najednou a jeho brokovnice má dosah až na konec místnosti... přitom vám na jeden výstřel ubere 40 životů a ještě může ignorovat vaše zpomalení času). Po jeho poražení si oddechnete, jenže ouha, za chvíli na vás čeká ještě jeden souboj s hromadou nepřátel. Říkáte si, že by to už fakt stačilo, ale ne, nestačilo. Ještě. Jeden. Poslední. Těžký. Souboj. 4,6 hodin utrpení. Nehrajte to.



FEAR 2: Project Origin

Jak jsem psal již v úvodu, tohle je jediný díl, který jsem hrál a dohrál. Bylo to ale již před čtyřmi lety, takže jsem si toho z něj moc nepamatoval. Většina lidí vám suše oznámí, že dvojka je horší než jednička. Že to je prostě fakt. Ale je tomu skutečně tak? Musím říct, že pro mě osobně je tohle ten nejlepší díl ze série. Ano, má divnou grafickou stylizaci, kdy je všechno tak přestřeleně barevné. Ano, jde poznat, že hra byla vyvíjena i na konzole. A ano, AI je lehce tupější.



Jenže ta hra je neskutečně zábavná. Souboje jsou parádní, lokace se neustále mění a příběh je děsivý. Dokonce i ty hororové okamžiky tu jsou hodně dobře zpracované. Tentokrát hrajeme za Becketa, který má za úkol zachránit jednu ženu. Vše se samozřejmě pokazí již v úvodu, kdy jste svědky výbuchu z prvního dílu a poté omdlíte. Probudíte se po vaší operaci, kdy vám doktoři provedli dost hnusné věci. Velmi rychle se do toho všeho přimíchá i Alma, kterou záhadným způsobem přitahujete. Hra je opravdu zajímavá po příběhové stránce a je to neskutečná jízda. Postavy si také celkem rychle oblíbíte, i když stejnou rychlostí budou zprovozeny ze světa.

Atmosféra by se dala krájet, prostředí je parádní a procházet troskami města je dost silný zážitek. Dost se mi také líbil svět Almy, do kterého občas nahlédnete. Na rozdíl od prvního dílu mi připadal lépe zpracovaný, takový temnější, děsivější. Grafická stylizace je aspoň zpočátku hodně divná a moc mi neseděla, ale velmi rychle jsem si zvykl.



A souboje? Opět jsou parádní. Vrací se snad všechny staré známé kousky, kdy především s hřebíkometem je zábava přišpendlit nepřátele na stěnu. Zde musím ale vytknout slabší brokovnice (jsou tu dva druhy), které jsem dost používal v předchozích třech hrách, ale tady jsem ji po počátečním ohmatání zahodil pryč. Je prostě slabá. Dalším kouskem, který se moc nepovedl, je laser. Nepřítel mě s ním krásně krájel a já to tak tak přežil. Řekl jsem si tedy, že ji použiji na nepřátele, ale byla mi téměř k ničemu. Kromě toho tu máte ale i nový kousek, plazmovou zbraň, která vystřelí modrou kouli směrem k nepřátelům a ty spálí až na kost. Je to děsivá a zároveň extrémně ničivá hračka, do které ale není moc nábojů.



AI nepřátel je o něco horší než v původní hře, stále je ale super a dokáže vás překvapit. Parádní novinkou je, že i vy nyní můžete kopnout do stolku a udělat si tak z něj provizorní kryt. Dočkáte se také obměny hratelnosti, kdy se dvakrát dostanete do mechu a dvakrát ke střílně. Přibylo i pár QTE sekvencí, které mě osobně nevadily. Asi největší změnou, co se týče hratelnosti, je ale počet zbraní a lékárniček, který u sebe unesete. Zbraně to jsou nově čtyři místo tří. A počet lékárniček se snížil z deseti na tři. Hra je díky tomu v některých částech o dost těžší, což je paráda.

Dalo by se říct, že jsem druhý díl FEARu dohrál jedním dechem. Příběh je zajímavý, hratelnost parádní, lokace jsou konečně skutečně rozdílné a celé to má takovou temnější atmosféru. Pro mě je tohle nejlepší díl série a ohodnotil bych ho 9,5/10. Ano, těch šest hodin kampaně jsem si opravdu užil a možná si tohle dílo zahraju ještě někdy v budoucnosti.



FEAR 2: Reborn

Když už recenze všeho, tak prostě všeho. Reborn je velmi krátké DLC do druhého FEARu. Dohrál jsem ho za necelou hodinu, což mě překvapilo vzhledem k ceně, která činí osm euro. Vžijete se tentokrát do kůže vojáka Repliky, což je zajímavá věc a oživení celého konceptu. Je škoda, že velmi brzy obdržíte schopnost zpomalování času. Promlouvá k vám Fettel a vaším úkolem je ho najít. Děj hry je lehce předvídatelný a je škoda, že si s ním tvůrci víc nepohráli. Na druhou stranu tu máte parádní "snové" sekvence a hratelnost je téměř totožná s druhým dílem, což považuji rozhodně za klad. Hned v úvodu si osedláte mecha, pak si postupně seženete zbraně, jen abyste je v dalším aktu všechny poztráceli a stal se z toho na chvíli boj o přežití. Problém jsem tak měl pouze s koncem hry. Tato část je dost těžká a umíral jsem tam, ale o to lepší bylo, když jsem konečně všechny nepřátele postřílel a shlédl konec tohoto dodatku.

Bohužel vzhledem k délce hry, ceně a malé míře inovací hodnotím jen lehkým nadprůměrem, a to 6/10. Nechápejte mě ale špatně, tohle DLC je kvalitní, jen prostě mohlo být ještě lepší. A rozhodně je vydařenější než Perseus Mandate...



FEAR 3 nebo také F3AR nebo také "ta sračka, která zničila FEAR ságu"

Když jsem dohrál před lety druhý díl FEAR, neodolal jsem a zkusil i trojku. Po pár minutách jsem to vypnul s tím, že je to nehorázná blbost. Nyní jsem se k tomuhle "klenotu" vrátil a... je to stále strašná blbost. Po hodině hraní jsem se rozhodl, že na to kašlu a tuhle sračku odinstaluju.

Příběh nedává smysl. Vím, je to jen začátek, ale když už ani tam nedává vůbec smysl, tak to je na pováženou. Hra se snaží vypadat strašně cool, ale selhává snad ve všem, co dělalo FEAR FEARem. Grafická stylizace, potažmo i kvalita grafického zpracování je mizerná. Příběh nedává smysl, atmosféra je nulová a AI nepřátel je na bodu mrazu. Stál jsem na druhé straně plotu z pletiva a týpek na mě střílel ze svého SMG, i když kulky zjevně neprošly skrz. Ale on furt střílel. A nebyl to jen jeden, ale stáli tam hned tři. Další věcí je prostředí, kdy jak jsem psal výše - plot z pletiva, které má v sobě díry a kulky jím neprojdou. Zajímavé.


Souboje trvají moc dlouho, nepřátel tu je vždycky strašně hodně ve skupince, což dávám za vinu tomu, že se tohle má hrát především jako coop hra. Dokonce ani ten pocit ze střílení není tak uspokojivý a zpomalení času je extrémně krátké, takže si ho ani moc neužijete. Hra nabízí zajímavý systém výzev, kdy v každé kapitole můžete plnit různorodé úkoly: strávit x sekund ve zpomaleném čase, dát x headshotů, zabít x nepřátel y zbraní, takové věci. Dle toho pak i levelujete a získáváte lepší schopnosti, jako třeba právě ono prodloužení zpomalení času.

Hra nabízí i (dle mě) zcela zbytečný systém krytí. Nikdy jsem nechápal, proč jej dávat do hry, která již obsahuje zpomalení času a to by vám samo o sobě mělo dát výhodu. Podobně je na tom Max Payne 3. Snad jen kvůli výzvám bych zůstával v krytu, ale ani tohle není zpracováno dobře a měl jsem s tím neustále problémy. Prostě to sem nepatří. Dalším záporem je absence lékárniček, takže se klasicky vydýcháváte v krytu. Díky téhle věci je hra o dost lehčí a zároveň se její tempo snižuje, protože se prostě dost často schováváte a hrajete to na jistotu. Už žádné vběhnutí mezi hlouček nepřátel, střílení z brokovnice a používání lékárniček. Teď se krčíte v krytu, sem tam vykouknete, případně i zpomalíte čas a čekáte, až se vaše šrámy zahojí. A pokud zemřete, tak očekávejte naprosto dementní checkpointy. Párkrát jsem zemřel a musel opakovat delší úsek hry. První díl nabízel i možnost ručního ukládání, druhý měl pouze checkpointy, ale tam to ukládání bylo častější.


Pokud jsem si stěžoval u druhého dílu, že je takový konzoloidní, tak tady je to už tuplem. Celá hra navíc působí strašně uměle, nezábavně. Za všechno mluví snad fakt, že místo tohohle bych si radši zahrál Perseus Mandate.

Na závěr dodám, že hra má coop a můžete říct, že je díky němu FEAR 3 zábavný. Jenže každá hra je díky coopu zábavnější! To platí i pro ty největší sračky, mezi které se tenhle titul nepochybně řadí.


Závěr

Vážně se omlouvám, ale třetí díl jsem prostě nedokázal hrát. I já mám své meze a zdá se, že závěr série FEAR patří mezi těch pár her, které budou mít místo v mé knihovně pod záložkou Sračky. Kromě Perseus Mandate bych rozhodně doporučil všechny zbylé tituly z této série, pokud holdujete FPS žánru. A pokud jste to ještě nehráli, můžete zkusit i Condemned: Criminal Origins.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 5 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Speciál o herní sérii F.E.A.R.
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
fabioozo86    Jo jen u par strilecek jsem se pri hrani fakt bal ;) u teble feda dostfabioozo86fabioozo8630923    17.8.2017 08:11 fabioozo86

Jo jen u par strilecek jsem se pri hrani fakt bal ;) u teble feda dost

silenyhrac    Už si nepamatuji, kdy jsem ve Fear nebo Max Payne sérii zapínal bullet time, protože jsem se přes nějakou pasáž bez něj neuměl dostat. Ale co popisuješ je mi povědomé - možná jsem to hrál stejně. Teď si jen vybavuju podobně frustrující závěr 12. kapitoly Max Payne 3 odehrávající se na střechách, že tam byly otřesy znesnadňující míření a do toho přesní, pohotoví protivníci.

Neviditelní nepřátelé jsou jedni z mých nejoblíbenějších, mimo jiné nutí hráče pohybovat se obezřetně a pozorně sledovat okolí (úmorná práce grafiků na detailech prostředí tak nepřijde vniveč ;-)
Z neviditelných nepřátel mě teď napadají zneviditelňující se Bloodsuckeři ze Stalkera, v Amnesii běhalo cosi neviditelného ve vodě, ve Falloutu 3 Operation: Anchorage se zneviditelňovali čínští snipeři, v Crysis to myslím zvládali někteří Cephové a vojáci nebo teď v novém Prey to byli nespatřitelní Poltergeisti.
silenyhracsilenyhrac11429
    16.8.2017 21:36
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Už si nepamatuji, kdy jsem ve Fear nebo Max Payne sérii zapínal bullet time, protože jsem se přes nějakou pasáž bez něj neuměl dostat. Ale co popisuješ je mi povědomé - možná jsem to hrál stejně. Teď si jen vybavuju podobně frustrující závěr 12. kapitoly Max Payne 3 odehrávající se na střechách, že tam byly otřesy znesnadňující míření a do toho přesní, pohotoví protivníci.

Neviditelní nepřátelé jsou jedni z mých nejoblíbenějších, mimo jiné nutí hráče pohybovat se obezřetně a pozorně sledovat okolí (úmorná práce grafiků na detailech prostředí tak nepřijde vniveč ;-)
Z neviditelných nepřátel mě teď napadají zneviditelňující se Bloodsuckeři ze Stalkera, v Amnesii běhalo cosi neviditelného ve vodě, ve Falloutu 3 Operation: Anchorage se zneviditelňovali čínští snipeři, v Crysis to myslím zvládali někteří Cephové a vojáci nebo teď v novém Prey to byli nespatřitelní Poltergeisti.

Mr.Lolendo napsal:Jj Perseus je pěkná výzva. Dal jsem celou hru na nejtěžší obtížnost bez bullet-time až na posledního bosse. Ten je totiž schopný ti dát na dálku headshot tlakovou zbraní zkrs centimetrovou škvíru zmetek jeden. :D
Ti žoldáci jsou výzva. Hlavně s tím fázový posunem kdy ti uhýbá kulkám jak Neo. Ti neviditelní duchové jsou taky brutus. Jsou podobní jak neviditelní mutanti ve FarCry 1. Facka sem a facka tam a už ležíš bradou vzhůru. :D
Nepřátelé jsou prostě neskutečně agresivní a jediná šance je hrát agresivněji ale i strategicky. Použít správnou zbraň ve správnou chvíli.

Mr.Lolendo   1x   Jj Perseus je pěkná výzva. Dal jsem celou hru na nejtěžší obtížnost bez bullet-time až na posledního bosse. Ten je totiž schopný ti dát na dálku headshot tlakovou zbraní zkrs centimetrovou škvíru zmetek jeden. :D
Ti žoldáci jsou výzva. Hlavně s tím fázový posunem kdy ti uhýbá kulkám jak Neo. Ti neviditelní duchové jsou taky brutus. Jsou podobní jak neviditelní mutanti ve FarCry 1. Facka sem a facka tam a už ležíš bradou vzhůru. :D
Nepřátelé jsou prostě neskutečně agresivní a jediná šance je hrát agresivněji ale i strategicky. Použít správnou zbraň ve správnou chvíli.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    16.8.2017 16:12
Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od Smileface:Jj Perseus je pěkná výzva. Dal jsem celou hru na nejtěžší obtížnost bez bullet-time až na posledního bosse. Ten je totiž schopný ti dát na dálku headshot tlakovou zbraní zkrs centimetrovou škvíru zmetek jeden. :D
Ti žoldáci jsou výzva. Hlavně s tím fázový posunem kdy ti uhýbá kulkám jak Neo. Ti neviditelní duchové jsou taky brutus. Jsou podobní jak neviditelní mutanti ve FarCry 1. Facka sem a facka tam a už ležíš bradou vzhůru. :D
Nepřátelé jsou prostě neskutečně agresivní a jediná šance je hrát agresivněji ale i strategicky. Použít správnou zbraň ve správnou chvíli.

Smileface napsal:Všechny kromě trojky jsem zral, i ten Perseus Mendate tam me ta nekonečna akce naopak dost bavila. Chtělo by to restart tento značky! ! !

silenyhrac    Dívám se na to tak, že co se SP týká, máme Fear s dvěma rozšířeními, Fear 2 s jedním rozšířením, Fear 3 hratelný rovnou 3x (za dva bratry + v coopu) a Condemned z obdobného univerza. Všehovšudy tedy 7 titulů, levných k pořízení a hratelných bezproblémově i dnes. Dohrát je všechny i s průzkumem lokací zabere tolik času, že po skončení Condemned můžu začít pro osvěžení paměti znovu s prvním Fear ;-) . Herní dobu prodlužuje zmíněný průzkum - Fear 1 a 2 má PDA a boostovací injekce, Fear 3 těla a voodoo panenky, Condemned pak mrtvé opeřence, TV a kousky kovu.

S výše uvedeným si vystačím, remaky ani remastery nepotřebuji (i když bych je uvítal) ... chtěl bych jen Condemned 2 na PC a novou SP hru z Fear univerza.
silenyhracsilenyhrac11429
    16.8.2017 10:44
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Smileface:Dívám se na to tak, že co se SP týká, máme Fear s dvěma rozšířeními, Fear 2 s jedním rozšířením, Fear 3 hratelný rovnou 3x (za dva bratry + v coopu) a Condemned z obdobného univerza. Všehovšudy tedy 7 titulů, levných k pořízení a hratelných bezproblémově i dnes. Dohrát je všechny i s průzkumem lokací zabere tolik času, že po skončení Condemned můžu začít pro osvěžení paměti znovu s prvním Fear ;-) . Herní dobu prodlužuje zmíněný průzkum - Fear 1 a 2 má PDA a boostovací injekce, Fear 3 těla a voodoo panenky, Condemned pak mrtvé opeřence, TV a kousky kovu.

S výše uvedeným si vystačím, remaky ani remastery nepotřebuji (i když bych je uvítal) ... chtěl bych jen Condemned 2 na PC a novou SP hru z Fear univerza.Komentář byl autorem naposledy upraven 16.8.2017 18:55

Původní verze před úpravami:Dívám se na to tak, že co se SP týká, máme Fear s dvěma rozšířeními, Fear 2 s jedním rozšířením, Fear 3 hratelný v coopu a Condemned z obdobného univerza. Všehovšudy tedy 7 titulů, levných k pořízení a hratelných bezproblémově i dnes. Dohrát je všechny i s průzkumem lokací zabere tolik času, že po skončení Condemned můžu začít pro osvěžení paměti rovnou znovu s prvním Fear ;-) . Herní dobu prodlužuje zmíněný průzkum - Fear 1 a 2 má PDA a boostovací injekce, Fear 3 těla a voodoo panenky, Condemned pak mrtvé opeřence, TV a kousky kovu.

S výše uvedeným si vystačím, remaky ani remastery nepotřebuji (i když bych je uvítal) ... chtěl bych jen Condemned 2 na PC a novou SP hru z Fear univerza.

Smileface napsal:Všechny kromě trojky jsem zral, i ten Perseus Mendate tam me ta nekonečna akce naopak dost bavila. Chtělo by to restart tento značky! ! !

Smileface    Všechny kromě trojky jsem zral, i ten Perseus Mendate tam me ta nekonečna akce naopak dost bavila. Chtělo by to restart tento značky! ! !Smilefacesmileface6044    16.8.2017 09:39 Smileface

Všechny kromě trojky jsem zral, i ten Perseus Mendate tam me ta nekonečna akce naopak dost bavila. Chtělo by to restart tento značky! ! !Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Mr.Lolendo   1x   Multiplayer si občas někdy zahraji. Vždycky to skončí hrozným masakrem :D :D :DMr.Lolendomrlolendo10723    15.8.2017 22:45 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od silenyhrac:Multiplayer si občas někdy zahraji. Vždycky to skončí hrozným masakrem :D :D :D

silenyhrac napsal:Já MP nehrál, ale co jsem četl, spousta hráčů na něj dodnes nedá dopustit podobně jako my tady nedáme dopustit na SP :-) . Dokonce je dnes ve vývoji komunitní projekt vzdávající hold MP původního Fearu: [ odkaz ]

silenyhrac (Pro hodnocení musíte být přihlášen  Je to jak píšeš, já se opravdu lekl svého stínu, protože Fear má v průlezných šachtách rozmístěné svítidla, která hráčův stín prodlužují a posunují, jak kolem opatrně prochází ... najednou se zpoza mě vynořila něčí temná silueta :-) Dokonalé!

To Mr. Lolendo:
Díky za odkazy. Nemám k tomu teď moc co napsat, protože ta videa jsou na dlouhé sledování / poslouchání. Prolétl jsem jen první, pár týdnů starý videorozbor (plus komentáře) a jeho obsah, sledovanost i kladná odezva mě jen více utvrzuje v tom, jaký je 12 roků starý Fear nadčasový fenomén, nemající dodnes konkurenci.

To Phillios191: To představování nepřátel má snad původ ve starých, "pravých" hrách z dob osmibitů. Hráči byl typicky ukázán nepřítel bez možnosti okamžité konfrontace ... to bylo umožněno až vzápětí. A fungovalo to tak třeba i u závěrečných bossů. Ti se zjevovali v průběhu hry a k zúčtování s nimi došlo až na závěr.
silenyhracsilenyhrac11429
    15.8.2017 22:21
silenyhrac

@ odpověď na komentář od Vajcopele:Je to jak píšeš, já se opravdu lekl svého stínu, protože Fear má v průlezných šachtách rozmístěné svítidla, která hráčův stín prodlužují a posunují, jak kolem opatrně prochází ... najednou se zpoza mě vynořila něčí temná silueta :-) Dokonalé!

To Mr. Lolendo:
Díky za odkazy. Nemám k tomu teď moc co napsat, protože ta videa jsou na dlouhé sledování / poslouchání. Prolétl jsem jen první, pár týdnů starý videorozbor (plus komentáře) a jeho obsah, sledovanost i kladná odezva mě jen více utvrzuje v tom, jaký je 12 roků starý Fear nadčasový fenomén, nemající dodnes konkurenci.

To Phillios191: To představování nepřátel má snad původ ve starých, "pravých" hrách z dob osmibitů. Hráči byl typicky ukázán nepřítel bez možnosti okamžité konfrontace ... to bylo umožněno až vzápětí. A fungovalo to tak třeba i u závěrečných bossů. Ti se zjevovali v průběhu hry a k zúčtování s nimi došlo až na závěr.Komentář byl autorem naposledy upraven 15.8.2017 22:42

Původní verze před úpravami:Je to jak píšeš, já se opravdu lekl svého stínu, protože Fear má v průlezných šachtách rozmístěné svítidla, která hráčův stín prodlužují a posunují, jak kolem opatrně prochází ... najednou se zpoza mě vynořila něčí temná silueta :-) Dokonalé!

Vajcopele napsal:FEAR je moje velká srdcovka :-D jedničku sem, od tý doby co vyšla, dohrál tak 3x-4x. Pamatuju, v době když vyšla, jak sme z ní byli všichni totálně podělaný a pak sme si s kámošema vyprávěli strašidelný zážitky ze hry :-D ta atmosféra tam byla naprosto dokonalá, člověk se bál doslova i svýho stínu. Nejlepší bylo, že tam působily strašidelně i obyčejní protivníci, díky těm zvukům co vydávali. Variabilita zbraní a celkově pocit ze střelby sou super dodneška. Mě se třeba osobně lokace líbili. V tý době (a popravdě nebýt tohohle článku, tak asi ani dneska :-D ) mi to nepřišlo ani stereotypní, naopak mi to tak nějak zapadlo do děje.
Druhej i třetí díl jsem si taky zahrál, ale nevím.... jednička je jednička :-D na tu nedám dopustit. Bylo by fajn, kdyby zas vyšlo něco podobnýho

silenyhrac   1x   Já MP nehrál, ale co jsem četl, spousta hráčů na něj dodnes nedá dopustit podobně jako my tady nedáme dopustit na SP :-) . Dokonce je dnes ve vývoji komunitní projekt vzdávající hold MP původního Fearu: [ odkaz ]silenyhracsilenyhrac11429    15.8.2017 22:17 silenyhrac

@ odpověď na komentář od eVe-CZ:Já MP nehrál, ale co jsem četl, spousta hráčů na něj dodnes nedá dopustit podobně jako my tady nedáme dopustit na SP :-) . Dokonce je dnes ve vývoji komunitní projekt vzdávající hold MP původního Fearu: [ odkaz ]

eVe-CZ napsal:Já v podstatě souhlasím F. E. A. R. 1 a 2 jsou boží . ostatní už moc ne . Trojka má akorát dobrou akci jinak to je slabší odvar . Taky jsem to hrál před 10 lety jako malej kluk a pro mě to byla jedna z nejlepších her a lekavek co sem znal (spolu s FC 1) . Tolika hodin v Mp co jsem pak s kámošem nahrál :D První hra u který sem se tak snažil až ze mě tekl pot abych byl na předních příčkách :D :D Pro mě srdckovka .

silenyhrac    Ano, blízkost Almy ohlašoval jak zvuk (praskání ve vysílačce) , tak obraz (HUD přilby se rozblikal) - v té herní sérii je vše téměř dokonalé ;-) . Já si ale jako první vybavím vysílačkovou komunikaci nepřátelských vojáků Replica, ohlašující jejich přítomnost. A pamatuji si to tak, protože při setkání s nimi mi šlo o život víc než při setkání s Amlou. ... Co mě napadá, stálo by za to srovnat dětství a schopnosti Almy s dětstvím a schopnostmi Evelyn z Resident Evil 7 - mají toho mnoho společného.silenyhracsilenyhrac11429    15.8.2017 22:10 silenyhrac

@ odpověď na komentář od T-800:Ano, blízkost Almy ohlašoval jak zvuk (praskání ve vysílačce) , tak obraz (HUD přilby se rozblikal) - v té herní sérii je vše téměř dokonalé ;-) . Já si ale jako první vybavím vysílačkovou komunikaci nepřátelských vojáků Replica, ohlašující jejich přítomnost. A pamatuji si to tak, protože při setkání s nimi mi šlo o život víc než při setkání s Amlou. ... Co mě napadá, stálo by za to srovnat dětství a schopnosti Almy s dětstvím a schopnostmi Evelyn z Resident Evil 7 - mají toho mnoho společného.

T-800 napsal:Hrál jsem pouze jedničku. Ve dvojce jsem strávil asi pouhé dvě hodiny a k trojce jsem se radši ani nedostal. Každopádně na první díl si vždy s radstí zavzpomínám, jak jsem to tehdy hrál ještě spolu s kamarádem :) Ta hra má výbornou atmosféru. Když zrovna není akce a člověk prochází potemnělou chodbou a najednou člověk uslyší šumění rádiové frekvence, která indikuje přitomnost paranormální aktivity, tak to má něco do sebe :) To byly momenty, kdy jsme se s kamarádem hádali o to, kdo bude zrovna hrát...ani jeden jsme nechtěl v tu chvíli nechtěli držet klávesnici a myš :D
Takový ty lekačky, na dnešní dobu možná trapné tam jsou, to jo, ale rozhodně nemohu souhlasit, že by na tom ta hororová atmosféra stála.
O umělé inteligenci nepřátel se asi ne třeba nějak více bavit už. I v dnešní době na poli FPS stříleček je to AI zatím nepřekonatelné.

Phillios191    První díl je samozřejmě mým nejoblíbenějším, jinak k těm nepřátelům, nevím jestli si toho někdo všiml, ale líbí se mi styl Monolithu, jak oni vždy nový typ nepřítele nejdřív jakoby představí ([ odkaz ] při nějaké zajímavé příležitosti a pak ho můžete od té doby očekávat už všude. Takhle to funguje jak v prvním FEARu tak i v Condemned.Phillios191phillios19113081    15.8.2017 21:06 Phillios191

První díl je samozřejmě mým nejoblíbenějším, jinak k těm nepřátelům, nevím jestli si toho někdo všiml, ale líbí se mi styl Monolithu, jak oni vždy nový typ nepřítele nejdřív jakoby představí ([ odkaz ] při nějaké zajímavé příležitosti a pak ho můžete od té doby očekávat už všude. Takhle to funguje jak v prvním FEARu tak i v Condemned.

Mr.Lolendo   4x   Proč se najdou lidi co považují FEAR 1 za TOP FPS žánru na PC?
Protože vývojáři vytvořili onen "zlatý" koncept/strukturu/standart FPS žánru.

Standart jako pohled kamery: správné ohnisko, FOV pohledu a zbraně, plynulost, simulace kývání hlavy, můžete si vidět nohy tedy nejste jen poletující kamera s rukama a zbraní.

Standart pohybu postavy: rychle a plynule postava reaguje. Máte možností kopů apod.

Standart myši: Myš je 1: 1 naprosto přesná a rychlá. Žádný lag prostě apod.

Standart chování zbraní a animací nepřítel: Každá zbraň se jinak fyzikálně chová. Každá pálená kulka má fyzikální vlastnosti. Každý zasažený cíl reaguje na kulku. Nepřítel začne kulhat, spadne na zem, rozhodí se mu aim apod. I objekty reagují. Díry ve zdích. Prach. Poletující papíry. Tříštící se sklo. Jiskry odlétávající od kovových předmětů mají těže své fyzikální vlastnosti. Vtipně když rozstřelíte monitor tak v něm uvidíte základní desku počítače. A mnoho dalších detailů které dělají svět FEARU fyzikální tedy interaktivní. Žádný podělaný všude přítomný HUDy jak dnes ve všech hrách.

Standart designu levelů: FEAR 1 je plochý a to neskutečné. Každý na to nadává ale jen málo si uvědomí to jak geniálně jsou ty jednoduché levely dělané. Tedy rozmístění nepřátel, zbraní, lékárniček apod. To správné dávkování dělá z FRARu tak výbornou akci. Taky díky tomu se AI tak chytře dokáže pohybovat v levelech.

odkaz ]
odkaz ]
odkaz ]
odkaz ]

Zajímavá videa podrobně rozebírající FEAR.
Mr.Lolendomrlolendo10723
    15.8.2017 17:30
Mr.Lolendo

Proč se najdou lidi co považují FEAR 1 za TOP FPS žánru na PC?
Protože vývojáři vytvořili onen "zlatý" koncept/strukturu/standart FPS žánru.

Standart jako pohled kamery: správné ohnisko, FOV pohledu a zbraně, plynulost, simulace kývání hlavy, můžete si vidět nohy tedy nejste jen poletující kamera s rukama a zbraní.

Standart pohybu postavy: rychle a plynule postava reaguje. Máte možností kopů apod.

Standart myši: Myš je 1: 1 naprosto přesná a rychlá. Žádný lag prostě apod.

Standart chování zbraní a animací nepřítel: Každá zbraň se jinak fyzikálně chová. Každá pálená kulka má fyzikální vlastnosti. Každý zasažený cíl reaguje na kulku. Nepřítel začne kulhat, spadne na zem, rozhodí se mu aim apod. I objekty reagují. Díry ve zdích. Prach. Poletující papíry. Tříštící se sklo. Jiskry odlétávající od kovových předmětů mají těže své fyzikální vlastnosti. Vtipně když rozstřelíte monitor tak v něm uvidíte základní desku počítače. A mnoho dalších detailů které dělají svět FEARU fyzikální tedy interaktivní. Žádný podělaný všude přítomný HUDy jak dnes ve všech hrách.

Standart designu levelů: FEAR 1 je plochý a to neskutečné. Každý na to nadává ale jen málo si uvědomí to jak geniálně jsou ty jednoduché levely dělané. Tedy rozmístění nepřátel, zbraní, lékárniček apod. To správné dávkování dělá z FRARu tak výbornou akci. Taky díky tomu se AI tak chytře dokáže pohybovat v levelech.

odkaz ]
odkaz ]
odkaz ]
odkaz ]

Zajímavá videa podrobně rozebírající FEAR.

Vajcopele   4x   FEAR je moje velká srdcovka :-D jedničku sem, od tý doby co vyšla, dohrál tak 3x-4x. Pamatuju, v době když vyšla, jak sme z ní byli všichni totálně podělaný a pak sme si s kámošema vyprávěli strašidelný zážitky ze hry :-D ta atmosféra tam byla naprosto dokonalá, člověk se bál doslova i svýho stínu. Nejlepší bylo, že tam působily strašidelně i obyčejní protivníci, díky těm zvukům co vydávali. Variabilita zbraní a celkově pocit ze střelby sou super dodneška. Mě se třeba osobně lokace líbili. V tý době (a popravdě nebýt tohohle článku, tak asi ani dneska :-D ) mi to nepřišlo ani stereotypní, naopak mi to tak nějak zapadlo do děje.
Druhej i třetí díl jsem si taky zahrál, ale nevím.... jednička je jednička :-D na tu nedám dopustit. Bylo by fajn, kdyby zas vyšlo něco podobnýho
Vajcopelevajcopele37956
    15.8.2017 16:58
Vajcopele

FEAR je moje velká srdcovka :-D jedničku sem, od tý doby co vyšla, dohrál tak 3x-4x. Pamatuju, v době když vyšla, jak sme z ní byli všichni totálně podělaný a pak sme si s kámošema vyprávěli strašidelný zážitky ze hry :-D ta atmosféra tam byla naprosto dokonalá, člověk se bál doslova i svýho stínu. Nejlepší bylo, že tam působily strašidelně i obyčejní protivníci, díky těm zvukům co vydávali. Variabilita zbraní a celkově pocit ze střelby sou super dodneška. Mě se třeba osobně lokace líbili. V tý době (a popravdě nebýt tohohle článku, tak asi ani dneska :-D ) mi to nepřišlo ani stereotypní, naopak mi to tak nějak zapadlo do děje.
Druhej i třetí díl jsem si taky zahrál, ale nevím.... jednička je jednička :-D na tu nedám dopustit. Bylo by fajn, kdyby zas vyšlo něco podobnýho

eVe-CZ   2x   Já v podstatě souhlasím F. E. A. R. 1 a 2 jsou boží . ostatní už moc ne . Trojka má akorát dobrou akci jinak to je slabší odvar . Taky jsem to hrál před 10 lety jako malej kluk a pro mě to byla jedna z nejlepších her a lekavek co sem znal (spolu s FC 1) . Tolika hodin v Mp co jsem pak s kámošem nahrál :D První hra u který sem se tak snažil až ze mě tekl pot abych byl na předních příčkách :D :D Pro mě srdckovka .eVe-CZeve-cz37508    15.8.2017 14:21 eVe-CZ

Já v podstatě souhlasím F. E. A. R. 1 a 2 jsou boží . ostatní už moc ne . Trojka má akorát dobrou akci jinak to je slabší odvar . Taky jsem to hrál před 10 lety jako malej kluk a pro mě to byla jedna z nejlepších her a lekavek co sem znal (spolu s FC 1) . Tolika hodin v Mp co jsem pak s kámošem nahrál :D První hra u který sem se tak snažil až ze mě tekl pot abych byl na předních příčkách :D :D Pro mě srdckovka .

Behavioralista    F. E. A. R jsem hrál někdy před 10-11 lety. To jsem byl eště sráč, který nechápal nic. Ani jsem to nedohrál, ale byla to jedna z mála her, která mi přišla celkem poutavá, hlavně v té době nevídané zastřelení vojáka ve zpomaleném čase. Ty datadisky a pokračování jsem nikdy nehrál, protože už mě to tak nějak nezajímalo a prej je to už jen slabý odvar prvního dílu.Behavioralistabehavioralista34565    15.8.2017 13:14 Behavioralista

F. E. A. R jsem hrál někdy před 10-11 lety. To jsem byl eště sráč, který nechápal nic. Ani jsem to nedohrál, ale byla to jedna z mála her, která mi přišla celkem poutavá, hlavně v té době nevídané zastřelení vojáka ve zpomaleném čase. Ty datadisky a pokračování jsem nikdy nehrál, protože už mě to tak nějak nezajímalo a prej je to už jen slabý odvar prvního dílu.

Labigmek    Dvojka je taky moc dobrá. Pokud od toho člověk nečeká bůhví co revolučního je to zkrátka dobrej Fír. A to pro mě znamená perfektní přestřelky ve zpomaleném čase, kdy to v bullet timu trhá enemáky a vše kolem na kusy. Třešínka na dortu jsou granáty a výbušné věci okolo. Atmosféru má dvojka boží. Jen jsem do dneška nepochopil proč tak dojebali zvuky zbraní. Chtělo by to mod a je to perfektLabigmeklabigmek35491    15.8.2017 12:39 Labigmek

Dvojka je taky moc dobrá. Pokud od toho člověk nečeká bůhví co revolučního je to zkrátka dobrej Fír. A to pro mě znamená perfektní přestřelky ve zpomaleném čase, kdy to v bullet timu trhá enemáky a vše kolem na kusy. Třešínka na dortu jsou granáty a výbušné věci okolo. Atmosféru má dvojka boží. Jen jsem do dneška nepochopil proč tak dojebali zvuky zbraní. Chtělo by to mod a je to perfekt

myscho    Každý deň sa človek naučí niečo nové, som ani nevedel, že tie datadisky pre prvý FEAR nie sú kanon. Som to vždy bral ako priame pokračovaniemyschomyscho20953    15.8.2017 12:33 myscho

Každý deň sa človek naučí niečo nové, som ani nevedel, že tie datadisky pre prvý FEAR nie sú kanon. Som to vždy bral ako priame pokračovanie

Lazy   2x   Prvni FEAR s FEAR COMBAT naprosto paradni, druhy FEAR dobry a treti FEAR sracka.Lazylazy34358    15.8.2017 12:13 Lazy

Prvni FEAR s FEAR COMBAT naprosto paradni, druhy FEAR dobry a treti FEAR sracka.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Alphonse800   1x   Přesně jak píšeš Project Origin je můj neoblíbenější díl a strašidelný byl taky dost. Zahrál bych si klidně remaster.Alphonse800alphonse8007485    15.8.2017 11:13 Alphonse800

Přesně jak píšeš Project Origin je můj neoblíbenější díl a strašidelný byl taky dost. Zahrál bych si klidně remaster.

T-800   1x   Hrál jsem pouze jedničku. Ve dvojce jsem strávil asi pouhé dvě hodiny a k trojce jsem se radši ani nedostal. Každopádně na první díl si vždy s radstí zavzpomínám, jak jsem to tehdy hrál ještě spolu s kamarádem :) Ta hra má výbornou atmosféru. Když zrovna není akce a člověk prochází potemnělou chodbou a najednou člověk uslyší šumění rádiové frekvence, která indikuje přitomnost paranormální aktivity, tak to má něco do sebe :) To byly momenty, kdy jsme se s kamarádem hádali o to, kdo bude zrovna hrát...ani jeden jsme nechtěl v tu chvíli nechtěli držet klávesnici a myš :D
Takový ty lekačky, na dnešní dobu možná trapné tam jsou, to jo, ale rozhodně nemohu souhlasit, že by na tom ta hororová atmosféra stála.
O umělé inteligenci nepřátel se asi ne třeba nějak více bavit už. I v dnešní době na poli FPS stříleček je to AI zatím nepřekonatelné.
T-800t-80029649
    15.8.2017 10:49
T-800

Hrál jsem pouze jedničku. Ve dvojce jsem strávil asi pouhé dvě hodiny a k trojce jsem se radši ani nedostal. Každopádně na první díl si vždy s radstí zavzpomínám, jak jsem to tehdy hrál ještě spolu s kamarádem :) Ta hra má výbornou atmosféru. Když zrovna není akce a člověk prochází potemnělou chodbou a najednou člověk uslyší šumění rádiové frekvence, která indikuje přitomnost paranormální aktivity, tak to má něco do sebe :) To byly momenty, kdy jsme se s kamarádem hádali o to, kdo bude zrovna hrát...ani jeden jsme nechtěl v tu chvíli nechtěli držet klávesnici a myš :D
Takový ty lekačky, na dnešní dobu možná trapné tam jsou, to jo, ale rozhodně nemohu souhlasit, že by na tom ta hororová atmosféra stála.
O umělé inteligenci nepřátel se asi ne třeba nějak více bavit už. I v dnešní době na poli FPS stříleček je to AI zatím nepřekonatelné.

killjezor člen redakce   4x   Ona ta trojka je vážně nejhorší (počítáno bez datadisků) , ale pokud pochopíš příběh, dává dost hodně smysl. Jak způsob soubojů, doléčování atp. Taky coop je hodně důležitý a mění hratelnost, protože hraješ za bratry. Taky je zajímavé projít hru nejdřív za jednoho a pak za druhého.
Nicméně jednička pro mne zůstává nepřekonaná, a to i přes výtku stereotypu prostředí. Díky inteligenci nepřátel mi tohle vůbec nevadilo a Extraction Point to jen příjemně prodloužil.
killjezorkilljezor26380
    14.8.2017 20:26
killjezor

Ona ta trojka je vážně nejhorší (počítáno bez datadisků) , ale pokud pochopíš příběh, dává dost hodně smysl. Jak způsob soubojů, doléčování atp. Taky coop je hodně důležitý a mění hratelnost, protože hraješ za bratry. Taky je zajímavé projít hru nejdřív za jednoho a pak za druhého.
Nicméně jednička pro mne zůstává nepřekonaná, a to i přes výtku stereotypu prostředí. Díky inteligenci nepřátel mi tohle vůbec nevadilo a Extraction Point to jen příjemně prodloužil.

silenyhrac   1x   Fear sérii jsem dohrál opakovaně a speciálně 1. díl je mou nejoblíbenější FPSkou. Uchvátila mě především zlověstná atmosféra (hra světel a stínů v potemnělých lokacích a neustálé napětí při procházení tichých, prázdných kanceláří a průmyslových prostor hrozících v mžikovou proměnu v peklo prachu, úlomků a záblesků při rozpoutání přestřelky) a dále tebou popisovaná AI nepřátel a také samotné ovládání pohybu a střelby. Této FPSkové sérii může v mých očích konkurovat pouze Far Cry 1-2, Stalker 1-2 a Crysis.

Fear hry jako celek hodnotím tak vysoko (navzdory sestupným kvalitám jednotlivých dílů) díky tomu, že jsem je hrál vždy na nejvyšší obtížnost a bez bullet time. Přesněji, o působivé zpomalování času jsem se neochudil úplně, ale vychutnával si ho v situacích, kdy jsem tušil, že zbývající protivníky už bez obav dám (případně jsem si průchod hrou později zopakoval s tím, že napodruhé jsem titulem prolétl právě za intenzivního používání bullet time) . Bez splnění těchto dvou podmínek (extrémní obtížnost a NO bullet time) by pro mě série postrádala kvality, pro které si ji cením tak vysoko. Fígl je totiž v tom (alespoň pro mě) že při takto nastavené obtížnosti se změní původce hráčova strachu (a tím se hra posune na jinou úroveň) - už jím není Alma, před kterou se má hráč primárně na pozoru, ale jsou to řádoví protivníci!
silenyhracsilenyhrac11429
    12.8.2017 15:33
silenyhrac

Fear sérii jsem dohrál opakovaně a speciálně 1. díl je mou nejoblíbenější FPSkou. Uchvátila mě především zlověstná atmosféra (hra světel a stínů v potemnělých lokacích a neustálé napětí při procházení tichých, prázdných kanceláří a průmyslových prostor hrozících v mžikovou proměnu v peklo prachu, úlomků a záblesků při rozpoutání přestřelky) a dále tebou popisovaná AI nepřátel a také samotné ovládání pohybu a střelby. Této FPSkové sérii může v mých očích konkurovat pouze Far Cry 1-2, Stalker 1-2 a Crysis.

Fear hry jako celek hodnotím tak vysoko (navzdory sestupným kvalitám jednotlivých dílů) díky tomu, že jsem je hrál vždy na nejvyšší obtížnost a bez bullet time. Přesněji, o působivé zpomalování času jsem se neochudil úplně, ale vychutnával si ho v situacích, kdy jsem tušil, že zbývající protivníky už bez obav dám (případně jsem si průchod hrou později zopakoval s tím, že napodruhé jsem titulem prolétl právě za intenzivního používání bullet time) . Bez splnění těchto dvou podmínek (extrémní obtížnost a NO bullet time) by pro mě série postrádala kvality, pro které si ji cením tak vysoko. Fígl je totiž v tom (alespoň pro mě) že při takto nastavené obtížnosti se změní původce hráčova strachu (a tím se hra posune na jinou úroveň) - už jím není Alma, před kterou se má hráč primárně na pozoru, ale jsou to řádoví protivníci!

HALF-LIFEBLAZEN    Ještě žes nehrál FEAR Online, to je teprve tak horší že bys zatratil FEAR úplně. :DHALF-LIFEBLAZENhalf-lifeblazen6617    12.8.2017 12:35 HALF-LIFEBLAZEN

Ještě žes nehrál FEAR Online, to je teprve tak horší že bys zatratil FEAR úplně. :D

fallanga    F. E. A. R. jsem naposledy hrál jako malý (taktéž jsem to nedohrál) a přišlo mi to fakt děsivé. Nevím jak bych na tom byl teď, už nejsem malé ustrašené dítě, ale tehdá jsem se bál vracet se od kamaráda (kde jsme to hráli na střídačku) domů.
Btw... Zing má autocorrect, který automaticky přidává mezeru za tečky? W. T. F. ?
fallangafallanga20226
    11.8.2017 19:27
fallanga

F. E. A. R. jsem naposledy hrál jako malý (taktéž jsem to nedohrál) a přišlo mi to fakt děsivé. Nevím jak bych na tom byl teď, už nejsem malé ustrašené dítě, ale tehdá jsem se bál vracet se od kamaráda (kde jsme to hráli na střídačku) domů.
Btw... Zing má autocorrect, který automaticky přidává mezeru za tečky? W. T. F. ?

O autorovi blogu

FireWolf
FireWolf
Muž, 24 let

Kdo jsem?

Amatérský spisovatel, amatérský překladatel, amatérský recenzent, amatérský blogger, amatérský tvůrce her, amatérský amatér a dle jednoho muže prý i nadsamec... :D

"There are no choices. Nothing but a straight line. The illusion comes afterwards, when you ask 'Why me?' and 'What if?'. When you look back and see the branches, like a pruned bonsai tree, or forked lightning. If you had done something differently, it wouldn't be you. It would be someone else looking back, asking a different set of questions." - Max Payne, Max Payne 2

Baví mě především RPG, FPS a logické hry (díky kterým si ověřím, že jsem stále velmi chytrý... :D), ale občas si zahraju nějakou oddychovku.

Desítku dávám jen hrám, které mě baví od začátku do konce, naprosto mě pohltí a jsou v mých očích perfektní.

"Nothing is more badass than treating a woman with respect." - Mr. Torgue, Borderlands 2

Nejočekávanější hry:

  • Mount and Blade 2: Bannerlord
  • Serious Sam 4
  • Alan Wake 2
  • Nový Wolfenstein
  • Finding Paradise
  • Vampyr
  • The Sinking City
Založit herní BLOG